Aktualizace algoritmu Facebooku pro rok 2021

12.10.2021

I když je pochopení hlavních hodnotících signálů vaší nejlepší sázkou na zlepšení organického dosahu, zde je několik dalších novinek, kterých byste si měli být vědomi:

Nevíte, o čem je řeč? Možná byste si měli nejprve přečíst náš článek o tom, jak funguje algoritumus Facebooku v roce 2021.

Panel filtrů kanálů

Uživatelé mohou pomocí nového panelu filtrů zdrojů určit, co se zobrazí v jejich kanálu novinek. Uživatelé mohou přepínat mezi třemi možnostmi:

  • Algoritmicky seřazený obsah

  • Nejnovější příspěvky

  • Aktualizace od jejich oblíbených přátel a stránek, které sledují

Což je pro vás dobrá zpráva, protože pokud přesvědčíte své sledovatele, aby si vás například přidali do oblíbených, vyhnete se nemilosrdnému algoritmu a jeho posuzování.

Jak si můžete zobrazit a spravovat oblíbené v newsfeedu?

Můžete si vybrat až 30 přátel a stránek na Facebooku a přidat si je do oblíbených. Abyste mohli přidat další oblíbené, budete jich muset patrně několik odebrat. Facebook nás často a rád limituje a toto je jeden z těch případů.

ZDROJ: facebook.com
ZDROJ: facebook.com

Když si na Facebooku přidáte přátele nebo stránky do oblíbených, budou se jejich příspěvky v kanálu vybraných příspěvků zobrazovat výš. Výsledkem je, že pro uživatele je snazší přepínat mezi algoritmicky seřazeným informačním kanálem zpráv a informačním kanálem, který je seřazený chronologicky podle nejnovějších příspěvků.

Upřednostňování původních zdrojů

Facebook reagoval na výzvy k věrohodným a informativním zprávám prostřednictvím aktualizace, která upřednostňuje obsah s původním zdrojem či původní zprávou.

Dopad společnosti Apple na reklamy

Aktualizace Apple IOS 14 dává uživatelům možnost aktivovat nebo deaktivovat sdílení dat. Studie Facebooku odhalily, že podniky v důsledku této změny zaznamenaly 60% pokles tržeb za každý dolar vynaložený na reklamy na Facebooku.

ZDROJ: wordstream.com
ZDROJ: wordstream.com

Přístup k nástroji Informace

Nástroj Access Your Information pomáhá uživatelům pochopit, jak Facebook interpretuje jejich zájmy a preference.

ZDROJ: facebook.com
ZDROJ: facebook.com

Tip na závěr:

Algoritmus Facebooku se neustále mění. A i když jsou podrobné informace o fungování algoritmu veřejnosti nepřístupné, výše uvedené tipy vám pomohou se v něm zorientovat.

Pokud se vám nedaří držet krok se změnami algoritmu na Facebooku, zaměřte svou energii na studium cílového publika a rozvoj strategie obsahu, která vyhovuje jejich přáním a potřebám. Je pravděpodobné, že vytvoření hodnotného obsahu speciálně pro vaše cílové publikum bude stačit na to, abyste získali ty nedocenitelné smysluplné reakce.

ZDROJ: facebook.com
ZDROJ: facebook.com


Zdroj: Hootsuits , Facebook.com