Kurz Vytvoření brandu

Pomůžeme vám definovat, kdo jste

Vybudovat značku zahrnuje zamyslet se nad velkým množstvím témat, důkladně je zanalyzovat, udělat uživatelské testování, absolvovat několik hloubkových rozhovorů se zástupci cílových skupin... a nebo to prostě napálit od oka. Nikde není řečeno, že jedna či druhá cesta vám zaručí úspěch či předurčí neúspěch. Náš kurz je určen spíš těm, kteří se chtějí naučit metody a techniky budování značky, protože mají v úmyslu značku dál vědomě a cíleně rozvíjet. Právě cílevědomý rozvoj značky je zásadní důvod, proč mít po ruce potřebné informace, výzkumy, testy a další věci, které vás na kurzu naučíme.

Pojďme směle do toho, pojďme probrat, co vás na kurzu naučíme a co ne.

  • Zamyslíte se nad důvodem existence vaší firmy, jaké zákazníkovy problémy a jakým způsobem řeší. Ono je to na první pohled jasné, ale my vám ukážeme, že za každým problémem je nějaká motivace a úkolem vaší značky je právě postihnout tu motivaci a pracovat s ní.
  • Popíšete nám vaše produkty a služby, vymyslíte výhody i nevýhody. K nevýhodám připravíte argumentaci. V ideálním případě vymyslíte i unikátní prodejní argument. Pokud ne, naučíme vás techniku, pomocí níž vám s vaším unikátním prodejním argumentem pomohou vaši zákazníci.
  • Ukážeme vám, jak se dívat na konkurenci z pohledu značky, kdo vyčnívá, kdo sděluje jasné a srozumitelné sdělení... a kdo není vidět vůbec. Načerpáme inspiraci a povíme si, čemu se vyhnout.
  • Když už budeme u konkurence, podíváme se také na zákazníky, kdo jsou, co řeší. Naučíme vás vytvářet marketingové persony s nimiž lze dále pracovat.
  • Další zastavení bude u prostředí, naučíme vás vytvořit mapu touchpointů; myšlenkovou mapu všech možných i nemožných situací a událostí, při nichž může zákazník přijít do kontaktu s vaší značkou. Ukážeme vám, jak každý z bodů upravit tak, aby pomohl přivést zákazníka právě k vám.
  • Ve chvíli, kdy známe okolní prostředí: trh, zákazníky i konkurenci, můžeme si říct, jakou chcete mít značku, co má vyjadřovat, jaké emoce vzbuzovat, jaké asociace vyvolávat. To vše si s naší pomocí zasadíte do příběhu značky, který můžete vyprávět, zobrazovat v reklamách, ale také žít.
  • Pokud nemáte, tak v této chvíli je ten ideální okamžik vymyslet jméno. Udělat testování, ukázat je známým i zákazníkům. Jakmile se definitivně rozhodnete, pustíme se do výběru barev, minimálně hlavní, vedlejší a výplňové. Existuje celá řada názorů, metod a postupů, můžete si vybrat cokoliv, včetně náhodného generátoru. My se snažíme docílit toho, aby byly barvy dostatečně kontrastní a ideálně ve vašem oboru unikátní (naši barvu loga jste u jiné agentury taky neviděli).
  • Na závěr se ještě vrátíme zpět k mapě touchpointů a doplníme informace o nově získané. Pak už společně doplníme údaje do pár mikromanuálů, které budete mít kdykoliv po ruce. Z brandmanuálového dokumentu odstraníme dodatečné a průvodní informace, předáme jej grafikovi, aby z něj vytvořil dokument ve vašich firemních barvách a designu. A slavnostně si jej odnesete.

Tvorba brandu je kreativní, zábavná činnost a my budeme moc rádi, když si těch pár dopolední, co kurz zabere, zkusíte užít co nejvíce. Ozvěte se nám a my vám podrobněji popíšeme, jak to vše funguje. Samozřejmě nezávazně a zdarma.