Performance Max kampaně: Jak fungují? A stojí za to je vyzkoušet?

21.02.2022

Budoucnost technologického sektoru je v umělé inteligenci a strojovém učení. Člověkem psané algoritmy nahrazuje umělá inteligence. A Performance Max kampaně jsou jen dalším logickým krokem tímto směrem. Umělá inteligence už za vás umí i vytvořit kampaně, nad kterými jste se až doteď trápili vy.

Performance Max kampaně od Google vám usnadní práci s plánováním kampaní a téměř veškerou práci udělá za vás. Jak to ale funguje v praxi? Kdy je dobré je využít a jaké jsou jejich nevýhody?

To, co jste až dosud řešili několika samostatnými kampaněmi, zvládnete během pár kliknutí:

  • při tvorbě nové kampaně vyberete typ kampaně Performance Max

  • zvolíte, zda chcete použít svůj Google Merchant Center feed

  • dodáte Googlu obsah:

  1. grafické podklady (až 20 obrázků v různých poměrech stran a 5 log)

  2. textové podklady (nadpisy, dlouhé nadpisy, krátké popisy a popisy)

  3. až 5 videí z YouTube

Nakonec vyberete cíl kampaně, rozpočet, cílení a cílovou hodnotu ROAS nebo CPA a je to.

Kreativy napříč všemi kanály Google Ads (Search, Display, Shopping, Discover, Gmail, YouTube, Maps) za vás připraví Google a sám také rozhodne, komu je zobrazí.

V čem se liší od ostatních kampaní a kde se nám osvědčily?

Od ostatních chytrých kampaní se Performance Max odlišují zejména tím, že jako vstupní informace využívají nejen obrázky, nadpisy a popisy, ale také produktová data z Google Merchant Center. Jak se ale dočtete níže, možná se vám spíše vyplatí Google Merchant Centre s Performance Max nepropojovat...

Nám se tento typ kampaní osvědčil především u účtů, kde již samy o sobě dobře běžely shopping kampaně - snížilo se jim průměrné CPC a zvýšil se konverzní poměr.

Jak docílit co nejvyššího výkonu u Performance Max kampaní?

Jak jejich název napovídá, měl by být jejich výkon maximální už sám o sobě. Co můžete pro jejich ještě lepší výkon udělat vy?

Základem je samozřejmě měření konverzí. Důležitým předpokladem pro jejich uspokojivý výkon je také přidání signálů publika. Googlu tedy upřesníte, na jaké publikum se má zaměřit a na základě jakého signálu má následně tvořit další podobná publika. Zde vám dobře poslouží vaše vlastní seznamy zákazníků, návštěvníků vašich stránek nebo lidí, kteří u vás již nakoupili.

Nevýhody Performance Max kampaní

  • Mějte na paměti, že Performance Max kampaň "parazituje" na ostatních kampaních a pokud jsou jednotlivé kategorie PM zacílené stejně jako shopping kampaně, budou téměř vypnuté. Lze tomu předejít - pokud se používá PM bez připojeného Google Merchant, tak jsou většinou výsledky nadprůměrné a to bez negativních efektů jinde.

  • Universal Analytics se s výsledky PM kampaní ještě neumí poprat v rámci detailních statistik.

  • Jako zadavatel kampaně ztrácíte prakticky jakoukoliv kontrolu nad svou reklamou. Vše za vás řeší Google a vy můžete v podstatě jen rozhodovat o tom, jestli kampaň poběží nebo ne.

Performance Max kampaně si své místo v paletě PPC nástrojů jistě najdou své náležité místo. Jak se budou nadále vyvíjet nebo zda zcela nahradí shopping kampaně, si budeme muset ještě počkat. Mezitím ale jistě stojí za vyzkoušení. Pokud ve světě PPC a online marketingu stále trochu tápete, kontaktujte nás a my vám pomůžeme najít tu správnou cestu.