Velikosti obrázků na sociálních médiích v roce 2022

21.02.2022

Zdá se, že velikosti obrázků na sociálních sítích se neustále mění. V jednom okamžiku máte perfektní titulní stránku pro svůj účet a další den byla jeho velikost změněna, je celý rozpixelovaný a vypadá to strašně. Co s tím?

Máme nejnovější specifikace velikosti obrázků pro různé sítě sociálních médií, včetně Instagramu, Twitteru, Facebooku, LinkedInu a dalších. Prohlédněte si tohoto průvodce aktuálními velikostmi obrázků na sociálních sítích na všech důležitých platformách:

Velikosti obrázků na Instagramu

Instagram podporuje horizontálně i vertikálně orientované obrázky. Stále také podporuje čtvercové obrázky, což bylo to, čím byla platforma známá při svém prvním spuštění. Tyto nové formáty vám dávají při prezentaci své značky více možností.

Velikost profilové fotografie na Instagramu: 320 x 320 pixelů

Profilové fotografie Instagramu se zobrazují v rozlišení 110 x 100 pixelů, ale soubory obrázků jsou uloženy v rozlišení 320 x 320 pixelů, takže nezapomeňte nahrát obrázek, který je alespoň tak velký.

I když jsou rozměry ve čtvercovém formátu, profilové fotografie Instagramu se zobrazují jako kruh. Ujistěte se, že všechny prvky, na které chcete na fotografii zaostřit, jsou vycentrované, aby nebyly oříznuty.

Velikosti obrázků na Instagramu pro fotografie zdroje:

  • Na šířku: 1080 x 566 pixelů

  • Portrét: 1080 x 1350 pixelů

  • Čtverec: 1080 x 1080 pixelů

  • Podporované poměry stran: Kdekoli mezi 1,91:1 a 4:5

  • Doporučená velikost obrázku: Šířka 1080 pixelů, výška mezi 566 a 1350 pixely (v závislosti na tom, zda je obrázek na šířku nebo na výšku)

Tipy:

  • Pokud chcete, aby vaše obrázky vypadaly na Instagramu co nejlépe, snažte se nahrát obrázek o šířce 1080 pixelů.

  • Když sdílíte obrázek, který je větší než 1080 pixelů, Instagram jej zmenší na 1080 pixelů.

  • Pokud sdílíte fotku, která má rozlišení nižší než 320 pixelů, Instagram ji zvětší až na 320 pixelů.

  • Pokud je váš obrázek široký mezi 320 a 1080 pixely, Instagram zachová fotografii v původním rozlišení, pokud je poměr stran fotografie mezi 1,91:1 a 4:5 (výška mezi 566 a 1350 pixely se šířkou 1080 pixelů).

  • Pokud má váš nahraný obrázek na Instagramu jiný poměr, platforma vaši fotku automaticky ořízne tak, aby odpovídala podporovanému poměru.

Velikosti miniatur fotografií na Instagramu:

  • Velikost displeje: 161 x 161 pixelů

  • Doporučená velikost nahrávání: 1080 pixelů na šířku

Tipy:

  • Pamatujte, že Instagram ukládá verze těchto miniatur, které jsou velké až 1080 x 1080.

  • Chcete-li svůj instagramový zdroj zajistit i do budoucna a vyhnout se pixelizaci, nahrajte obrázky, které jsou co největší.

Velikost obrázku Instagram Stories: 1080 x 1920 pixelů

Tipy:

  • Jedná se o poměr stran 9:16.

  • Nahrání obrázku s menší velikostí pixelů (ale se stejným poměrem stran) znamená, že se příběh rychle načte do vyrovnávací paměti.

  • Pokud tento poměr nepoužijete, příběh se může zobrazit s podivným oříznutím, přiblížením nebo ponecháním velkých částí obrazovky prázdné.

Velikosti obrázků carouselu Instagramu:

  • Na šířku: 1080 x 566 pixelů

  • Portrét: 1080 x 1350 pixelů

  • Čtverec: 1080 x 1080 pixelů

  • Poměr stran: na šířku (1,91:1), čtverec (1:1), vertikální (4:5)

  • Doporučená velikost obrázku: šířka 1080 pixelů, výška mezi 566 a 1350 pixely (v závislosti na tom, zda je obrázek na šířku nebo na výšku)

Velikosti instagramových carouselů:

  • 1080 x 1920 pixelů

  • Jedná se o poměr stran 9:16.

  • Titulní fotografie: 1080 x 1920 pixelů

Velikosti obrázků instagramových reklam:

  • Na šířku: 1080 x 566 pixelů

  • Čtverec: 1080 x 1080 pixelů

  • Minimální šířka: 320 pixelů

  • Maximální šířka: 1080 pixelů

  • Podporované poměry stran: Kdekoli mezi 1,91:1 a 4:5

Tipy:

  • Pamatujte: Reklamy na Instagramu, které se zobrazují ve zdrojích uživatelů, nemohou mít více než 30 hashtagů.

  • Existují také doporučení ohledně počtu znaků obsažených v primárním textu a nadpisu reklamy .

Velikosti obrázků pro reklamy Instagram Stories: 1080 x 1920 pixelů

Velikosti obrázků na Facebooku

Facebook neustále aktualizuje svůj design a rozměry obrázků. Nejlepší strategií, jak zajistit budoucí zajištění kvality obsahu vaší značky, je vždy nahrát obrázek v nejvyšší možné kvalitě. Chcete-li dosáhnout nejlepších výsledků, držte se doporučených formátů souborů Facebooku.

Velikost obrázku na Facebooku pro profilové fotografie: 170 x 170 pixelů

Váš profilový obrázek na Facebooku se na ploše zobrazí v rozlišení 170 x 170 pixelů. Na chytrých telefonech se ale zobrazí jako 128 x 128 pixelů.

Velikost obrázku na Facebooku pro titulní fotografie: 851 x 315 pixelů

  • Velikost displeje na ploše: 820 x 312 pixelů

  • Velikost displeje smartphonu: 640 x 360 pixelů

  • Minimální velikost: 400 x 150 pixelů

  • Ideální velikost souboru: Méně než 100 kB

Tipy:

  • Chcete-li se vyhnout kompresi nebo zkreslení, nahrajte soubor JPG nebo PNG.

  • Pro nejrychlejší načítání použijte doporučené velikosti pixelů.

  • Profilové obrázky a titulní fotografie s logy nebo textem fungují nejlépe, když jsou nahrány jako soubor PNG.

Velikosti obrázků na Facebooku pro příspěvky a fotografie na timelinu:

Facebook při nahrání automaticky změní velikost a formát vašich fotografií tak, aby byla časová osa široká 500 pixelů a odpovídala poměru stran 1,91:1.

Vyhněte se však pixelizaci nebo pomalému načítání tím, že si budete pamatovat tyto velikosti:

  • Doporučená velikost: 1200 x 630 pixelů

  • Minimální velikost: 600 x 315 pixelů

Tipy:

  • Pokud sdílíte 2-10 obrázků v příspěvku vaší značky na Facebooku pomocí caruselu, měly by mít obrázky 1200 x 1200.

  • Toto je poměr 1:1.

Velikost obrázku na titulní fotografii události na Facebooku: 1200 x 628 pixelů

Tipy:

  • To je poměr zhruba 2:1.

  • Velikost titulní fotky události nelze po přidání k události upravit .

Velikosti obrázků na Facebooku pro panoramatické nebo 360° fotografie:

  • Minimální velikost obrázku: Facebook říká, že by to mělo být "30 000 pixelů v jakémkoliv rozměru a méně než 135 000 000 pixelů v celkové velikosti".

  • Poměr stran: 2:1

Tipy:

  • Facebook tyto obrázky automaticky rozpozná a zpracuje na základě "metadat specifických pro fotoaparáty nalezených na fotografiích pořízených pomocí zařízení připravených pro 360°".

  • Soubory pro tyto obrázky na Facebooku mohou mít až 45 MB pro JPEG nebo 60 MB pro PNG.

  • Facebook doporučuje používat pro 360° fotografie soubory JPEG a zajistit, aby soubory nebyly větší než 30 MB.

Velikost obrázku na Facebooku pro příběhy z Facebooku: 1080 x 1920 pixelů

Tipy:

  • Facebook Stories zabírají celou obrazovku telefonu. To je poměr stran 9:16.

  • Nevybírejte obrázek o šířce menší než 500 pixelů.

  • U příběhů s textem zvažte ponechání 14 % horní a dolní části bez textu. (To je 250 pixelů.) Tímto způsobem nebude žádná výzva k akci zakryta profilovou fotkou nebo tlačítky vaší značky.

Velikosti obrázků na Facebooku pro reklamy:

  • Velikosti reklam ve zdroji Facebooku: Alespoň 1080 x 1080 pixelů. Minimální velikost 600 x 600 pixelů. Poměr 1,91:1 až 1:1. Maximální velikost souboru 30 MB.

  • Velikosti reklam v pravém sloupci na Facebooku: Minimálně 1080 x 1080 pixelů. Minimální velikost 254 x 133 pixelů. Poměr 1:1. (Nezapomeňte: Jedná se o formát reklam pouze pro počítače.)

  • Velikosti obrázků na Facebooku pro okamžité články: Minimálně 1080 x 1080 pixelů. Poměr 1,91:1 až 1:1. Maximální velikost souboru 30 MB.

  • Velikosti obrázků pro reklamy Facebook Marketplace: Minimálně 1080 x 1080 pixelů. Poměr 1:1. Maximální velikost souboru 30 MB.

  • Velikosti obrázků pro vyhledávání na Facebooku: Minimálně 1080 x 1080 pixelů. Minimální velikost 600 x 600 pixelů. Poměr 1,91:1 až 1:1. Maximální velikost souboru 30 MB.

  • Velikost obrázku na Facebooku pro sponzorované zprávy: Minimálně 1080 x 1080 pixelů. Poměr 1,91:1 až 1:1. Maximální velikost souboru 30 MB.

  • Velikosti reklam v doručené poště Messengeru: Minimálně 1080 x 1080 pixelů. Poměr 1:1. Minimální velikost 254 x 133 pixelů. Maximální velikost souboru 30 MB.

  • Velikosti reklam Messenger Stories: Minimálně 1080 x 1080 pixelů. Poměr 9:16. Minimální šířka 500 pixelů.

Velikosti obrázků na LinkedIn

Když používáte LinkedIn pro podnikání - ať už prostřednictvím svého osobního profilu nebo firemní stránky - párování vašich aktualizací LinkedIn s obrázky neustále zvyšuje počet komentářů a sdílení.

Pro dosažení nejlepších výsledků se držte doporučených velikostí.

Velikosti obrázků na LinkedIn pro profilové fotografie: 400 x 400 pixelů nebo větší.

Tipy:

  • LinkedIn pojme fotografie až do velikosti 7680 x 4320 pixelů.

  • A dokáže zpracovat soubory až 8 MB, takže nahrávejte tak velké, jak jen můžete, aby byly připraveny na změny v budoucnosti.

Velikost obrázku na LinkedIn pro profilové titulní fotografie: 1584 x 396 pixelů

  • Poměr stran: 4:1

Tipy:

  • Ujistěte se, že je váš soubor menší než 8 MB.

  • Titulní fotografie jsou na mobilu a na počítači jinak oříznuty. Před dokončením se ujistěte, že se váš profil zobrazuje na obou typech zobrazení.

Velikosti obrázků na LinkedIn pro firemní stránky:

  • Velikost loga společnosti: 300 x 300 pixelů

  • Velikost obrázku na obálce stránky: 1128 x 191 pixelů

  • Velikost hlavního obrázku záložky Life: 1128 x 376 pixelů

  • Velikost obrázku vlastních modulů karty Life: 502 x 282 pixelů

  • Velikost obrázku firemních fotografií karty Life: 900 x 600 pixelů

  • Čtvercové logo: Minimálně 60 x 60 pixelů

Tipy:

  • Při odesílání aktualizací obrázků na stránku vaší společnosti se ujistěte, že používáte obrázky PNG nebo JPG.

  • Použijte poměr stran 1,91:1.

  • Ideální jsou obrázky 1200 x 628 pixelů.

  • Tato velikost obrázku LinkedIn platí také pro stránky ukázek LinkedIn .

Velikost obrázku LinkedIn pro obrázky s odkazy na blogový příspěvek: 1200 x 627 pixelů (doporučeno)

Vlastní velikost obrázku LinkedIn pro sdílení odkazu v aktualizaci: 1200 x 627 pixelů:

Při vkládání adresy URL do aktualizace se může v náhledu zobrazit automaticky vygenerovaná miniatura, pokud je k dispozici, spolu s názvem článku nebo webu.

Můžete si jej však přizpůsobit kliknutím na ikonu Obrázek pod textovým polem a výběrem fotografie z počítače.

Tipy:

  • Obrázek by měl používat poměr stran 1,91:1.

  • Více než 200 pixelů na šířku.

  • Pokud je šířka obrázku menší než 200 pixelů, zobrazí se jako miniatura na levé straně příspěvku.

Velikosti obrázků na LinkedIn pro reklamy:

  • Velikost loga společnosti pro reklamy: 100 x 100 pixelů

  • Velikost loga Spotlight Ads: 100 x 100 pixelů

  • Vlastní obrázek pozadí Spotlight reklam: 300 x 250 pixelů

  • Obrázky sponzorovaného obsahu: 1200 x 627 pixelů (poměr stran 1,91:1)

  • Obrázky karuselu sponzorovaného obsahu: 1080 x 1080 pixelů (poměr stran 1:1)

Velikosti obrázků na YouTube

Velikost profilové fotky YouTube: 800 x 800 pixelů:

Tipy:

  • Nejlepších výsledků dosáhnete, že bude vaše fotografie zaostřená na střed.

  • Soubory by měly být JPEG, GIF, BMP nebo PNG. Animované GIFy nebudou fungovat.

  • Fotografie se vykreslí v rozlišení 98 x 98 pixelů.

Velikost obrázku banneru YouTube: 2048 x 1152 pixelů (minimálně)

  • Poměr stran: 16:9

  • Minimální plocha pro text a loga bez oříznutí: 1235 x 338 pixelů

  • Maximální velikost souboru: 6 MB

Velikost videa na YouTube: 1280 x 720 pixelů (minimálně)

Tipy:

  • YouTube doporučuje, aby videa určená k prodeji nebo pronájmu měla vyšší počet pixelů: 1920 x 1080 pixelů.

  • YouTube vyžaduje, aby videa měla rozlišení 1280 x 720 pixelů, aby splňovala standardy HD.

  • Toto je poměr stran 16:9.

Velikost náhledu na YouTube: 1280 x 720 pixelů

Velikosti obrázků na TikToku

Velikost profilové fotografie TikTok: 20 x 20 pixelů (minimální velikost pro nahrání)

Tipy:

  • I když je minimální velikost pro nahrávání 20 x 20, nahrajte fotku ve vyšší kvalitě pro budoucí ověření.

Velikost videa TikTok: 1080 x 1920

Tipy:

  • Ideální poměr stran pro videa Tik Tok je 1:1 nebo 9:16.

Proč je důležité mít správnou velikost obrázků na sociálních sítích?

Obchodníci potřebují při vytváření vizuálního obsahu pro sociální média uvést mnoho věcí do pořádku. Nezapomeňte se ujistit, že žádné obrázky, které používáte, neporušují autorská práva. Pokud nemáte vlastní unikátní snímky, musíte najít vysoce kvalitní fotografie. A to vše samozřejmě ve správných velikostech, protože...

  • Vyhnete se pixelizaci a nepříjemnému roztahování obrazu a vaše snímky budou vypadat profesionálně.

  • Vaše fotografie budou optimalizovány pro zdroj každého sociálního kanálu. To může pomoci zvýšit míru zapojení publika.

  • Zajistíte, aby vaše publikum vidělo celou fotografii a nepřehlédlo třeba výzvu k akci nebo jiné důležité sdělení.

Je vám jasné, že se bez sociálních sítí dnes neobejdete, ale jejich svět je pro vás španělskou vesnicí? Rádi vám pomůžeme se v něm zorientovat! Pomůžeme vám nejen s nastavením komunikace na sociálních sítích, ale poradíme s budováním vaší značky, nebo nám můžete svěřit celý marketing a věnovat se tomu, co děláte rádi. Kontaktujte nás a zjistěte, jak můžeme pomoci právě vám!