Valentýn se blíží: Připravte se včas a udělejte svému online podnikání druhé Vánoce!

15.12.2021

Ač u nás není příliš hluboko zakořeněný, Valentýn je rok od roku oblíbenější a slaví ho stále více Čechů. Tak nezůstaňte pozadu, připravte si valentýnskou nabídku a využijte příležitost trošku pohnout s obratem. Jak naplánovat valentýnské kampaně tak, aby byly úspěšné?


Plánování neodkládejte

Pokud možno, všeho nechte a začněte své valentýnské kampaně plánovat hned teď. Nejpozději na konci ledna už totiž musí běžet!

Valentýnská nabídka

Nejprve vymyslete, jak valentýnskou nabídku uchopíte. Pokud provozujete hotel, restauraci nebo třeba wellness, máte asi jasno. Ale co když váš sortiment nelze na tento svátek napasovat tak snadno jako romantický pobyt nebo večeře při svíčkách? Ani tak byste na tento svátek neměli zanevřít. O to originálněji ho můžete pojmout! Tady máte inspiraci:

1. Valentýnská kampaň Doritos z roku 2016

Vybrat valentýnský dárek pro ženu je hračka, ale co pro muže? V Doritos si s tím poradili vskutku originálně - nabízeli chipsové kytice! Kampaň měla podpořit nově zaváděnou kečupovou příchuť a tyto kytice společnost rozdávala zdarma na svých webových stránkách. Na koho se nedostalo, ten mohl využít návod na příslušné mikrostránce a vyrobit si kytici sám. Doritos kytice rozeslalo také médiím a celebritám, aby se kolem nich vyvolal další rozruch. A to se tedy opravdu povedlo.

Zdroj obrázku: Podnikatel.cz

2. Valentýnský IKEA kupon na postýlku zdarma

V Austrálii přišel známý řetězec IKEA s vtipnou akcí - rodičům dítěte narozeného přesně 9 měsíců od Valentýna - tedy 14. listopadu - nabídli postýlku zdarma. Stačilo, aby si schovali kupon a přinesli ho na listopadovou akci společně s důkazem o početí dítěte v podobě rodného listu.

Zdroj obrázku: Podnikatel.cz

3. Valentýnská offline kampaň Twitteru

V roce 2020 Twitter spustil valentýnskou kampaň formou billboardů. Na nich byly sarkastické tweety o lásce a randění. Twitter tak využil autentický obsah svých uživatelů, který byl vtipný a snadno se s ním mohli kolemjdoucí ztotožnit.

Zdroj obrázku: Adweek.com

4. Valentýnské "Adult Meal" od Burger King

Kdo by neznal Happy Meal od McDonalds? Hranolky a hračka v jednom balení je vždy zárukou dětského úsměvu. V roce 2017 spustil Burger King valentýnskou kampaň, ve které nabízel balíček "Adult Meal" - tedy balíček pro dospělé. Byl k dostání pouze na Valentýna od 18 hodin a obsahoval - jak asi očekáváte - jídlo a hračku pro dospělé.

Už máte svůj nápad na valentýnskou nabídku? Skvělé! Ještě nezapomeňte na:

  • ... adekvátní propagaci na sociálních sítích, webových stránkách, v mailingu či v offlinu. využijte zkrátka všechny komunikační kanály své firmy k tomu, aby se vaše valentýnská nabídka dostala mezi lidi.

  • ... vytvoření lákavých vizuálů, fotografií a dalších propagačních materiálů. Valentýnská balení musí skvěle vypadat a správně zákazníky naladit. Už běžte psát grafikovi a do tiskárny, ať se všechno stihne!

  • ... zapojení svého publika. Čím interaktivnější vaše kampaň bude, tím lépe. V dnešní době si na sítích bez aktivity svého publika ani neškrtnete. Vymyslete doprovodnou soutěž nebo jiný způsob, jak zapojit své sledující. Přečtěte si naše tipy, jak na vánoční kampaně na sociálních sítích - spoustu z nich můžete využít nejen o Vánocích.

  • ... PPC. Spousta lidí během Valentýna hledá, ani vlastně neví co. A tak do Googlu píše "tipy na valentýnské dárky", "dárek na Valentýna", "originální dárky na Valentýna", atd. Využijte to, vytvořte pro svou valentýnskou nabídku mikrostránku nebo příslušnou landing page a na tu odkazujte ze svých PPC kampaní. Případně na svém e-shopu vytvořte novou valentýnskou kategorii nebo rozcestník pro výběr valentýnského dárku.


Pokud si nebudete v průběhu vědět rady a zjistíte, že vám marketing přerůstá přes hlavu, ozvěte se nám. Rádi vám poradíme, nebo si váš marketing vezmeme na starost.