Tón komunikace neboli váš„Hlas“ na sociálních sítích: Jak ho efektivně nastavit?

21.02.2022

Budování a udržování autentického hlasu značky je pro podniky klíčové. Pokaždé, když mluvíte, píšete, navrhujete, zveřejňujete, odpovídáte, spouštíte, děkujete a spojujete se s ostatními... využíváte komunikační tón své značky.

Lidé si o vás a vaší značce vytvářejí ve své mysli dojemna základě vaší prezentace - online, po telefonu nebo osobně. Jedna z nejdůležitějších otázek, kterou si je při nastavení svého "hlasu" položit a odpovědět na ni, je: "Jak se můžeme odlišit od ostatních?". Jak toho dosáhnout?

Tipy, které vám pomohou najít hlas vaší značky na sociálních sítích

Když začínáme spolupracovat s novým klientem, využíváme pracovní listy s otázkami, které pomáhají určit nejen tón komunikace jejich značky, ale také design, jakým se chtějí prezentovat. Inspirujte se!

1. Najděte svá přídavná jména

Otázka: Když přemýšlíte o osobnosti vaší značky, jako by to byla celebrita nebo veřejná osobnost, kdo by to byl?

Odpověď: George Clooney + Jim Carrey

V marketingovém překladu to znamená: ležérní a vtipný, dobře vypadající a sebevědomý, stylový a také trochu namyšlený. Navíc přátelský.

Otázka: Jaká přídavná jména budou popisovat vaši atmosféru a tón? Vyberte si jich 10.

Rozkošný, dobrodružný, přitažlivý, umělecký, sportovní, atraktivní, odvážný, dechberoucí, jasný, zaneprázdněný, klidný, schopný, pečující, ležérní, okouzlující, veselý, elegantní, klasický, chytrý, spolupracující, barevný, pohodlný, konzervativní, moderní, pohodlný, cool, nafoukaný, kreativní, odvážný, dechberoucí, oslnivý, jemný, rozkošný, detailní, dramatický, suchý, zemitý, snadný, výstřední, efektivní, elegantní, povýšený, okouzlující, roztomilý, energický, éterický, vzrušující, bujný, báječný, známý, efektní, fantastický, módní, slavnostní, divoký, koketní, formální, svěží, přátelské, zábavný, funkční, futuristický, okouzlující, půvabný, moderní, historický, čestný, působivý, industriální, neformální, inovativní, inspirující, intenzivní, příjemný, živý, svěží, majestátní, moderní, přírodní, šikovný, llučný, nostalgický, nový, starý, hravý, výkonný, předvídatelný, profesionální, kuriózní, zvláštní, zářivý, vzpurný, relaxační, spolehlivý, retro, revoluční, romantický, rustikální, učený, důvtipný, bezpečný, vážný, hloupý, elegantní, chytrý, uklidňující, sofistikovaný, stabilní, stimulující, nápadný, silný, ohromující, stylový, elegantní, vkusný, promyšlený, klidný, důvěryhodný, nekonvenční, jedinečný, optimistický, městský, všestranný, vtipný, toužebný, mladistvý.

Výběr může vypadat takto: odvážný, chytrý, nenáročný, silný, důvtipný, přemýšlivý, nadějný, sebevědomý, elegantní, profesionální

Nyní si z nich vyberte jen 5 přídavných jmen: odvážný, sebevědomý, neformální, přemýšlivý, důvtipný.

Tyto vlastnosti si musíte osvojit a převést je do svého komunikačního tónu. Ten se pak odráží na vašií webové prezentaci, blogových článcích, příspěvcích na sociálních sítích, e-mailingu i e-mailovém podpisu. Prostě všude, kde můžete být viděni.

2. Pište tak, jak mluvíte

To znamená - vyhněte se žargonu. Fantazijní výrazy zabírají prostor a mozkové buňky - a přitom nic neříkají.

Pamatujte si, že vše, co děláte, ukazujete a sdílíte, je nějaký druh sdělení. Žargon odcizuje členy publika, kteří okamžitě nerozumí tomu, co říkáte. Můžou si připadat hloupí a neinteligentní.

Pište relevantní informace užitečné pro vaše čtenáře pomocí lidsky znějících slov.

3. Vynechte drama

Příliš mnoho značek se v přeplněném digitálním vesmíru snaží upoutat pozornost senzačními titulky.

Využívají slova jako: top, nejlepší, nejhorší, jedinečný, potřebujete nebo pouze

Myslete na to, že lidé nakupují více podle životního stylu, nálady a emocí než proto, že mají poslední možnost. Mnohem efektivnější cesta bude v postupném budováním značky v sociálním prostoru. Toho dosáhnete pouze kvalitním, relevatním, vtipným a originálním obsahem na všech platformách.

4. Buďte konzistentní napříč všemi kanály

Jak už jsme zmínili na začátku, vše, co děláte a sdílíte, je součástí vaší značky.

Pokud...

  • jeden člověk publikuje příspěvky na Facebooku,

  • další člověk spravuje Instagramu,

  • jiný člověk Snapchat

  • a ještě další lidé píší obsah na vašem webu,

... je pravděpodobné, že každý z nich používá jiný tón komunikace a celkový dojem může být minimálně matoucí. Proto je třeba zpracovat dokument, který upravuje tón komunikace vaší značky tak, aby jej mohl využít každý, kdo se na komunikaci podílí.

V dokumentu byste kromě zakázaných slov, příkladů žádoucí a nežádoucí komunikace či mustrů na konkrétní typ obsahu měli také upřesnit:

  • Jaké jsou vaše hodnoty?

  • Čím se lišíte?

  • Co chcete, aby o vás ostatní říkali?

  • Jak zlepšujete životy lidí?

  • Jaký tón používá vaše publikum se svým okolím?

  • Co nechceme, aby o vás ostatní říkali?

5. Poslouchat. A reagovat.

Většina lidí více mluví, než poslouchá. Včetně značek. Vy takoví být nemusíte.

Tvořte obsah, kterým vytvoříte u publika představu, že vás opravdu zajímají jejich názory a potřeby. Touto cestou také přijdete na to, jakým tónem s vámi publikum komunikuje a jak tedy očekává, že budete komunikovat zpátky.

Podívejte se na zahraniční značky se silným hlasem na sociálních sítích a inspirujte se:

1. Calm

Calm je aplikace pro meditaci a spánek. Navrhují techniky a tipy pro zlepšení všímavosti.

Jejich přídavná jména: uklidňující, inspirativní, motivační. A samozřejmě klidný.

Ve všech svých tweetech a příspěvcích na Facebooku si udržují svůj klidný komunikační tón.

Přesvědčte se sami na #YearOfCalm .

2. The Honest Company

Společnost The Honest Company prodává výrobky pro děti, domácnost a osobní potřeby bez toxických přísad.

Jejich přídavná jména: Inspirativní, orientovaný na rodinu a také chytrý. A ano,velmi upřímný.

3. Sharpie

Firma, která má v sortimentu barevné fixy šíří na Instagramu spoustou příspěvků, videí které motivují ke kreativní činnosti.

Jejich přídavná jména: kreativní, zábavný, praktický

Brandmanuál a manuál pro komunikaci jsou klíčové momenty budování značky. Věděli jste, že vám v Reprezze s budováním značky umíme pomoci? Kontaktujte nás a zjistěte, jak vám můžeme pomoci posunout nejen vaši firemní komunikaci o úroveň výš.