Průvodce A/B testováním Facebookových reklam
V reálném světě bohužel neexistuje žádná magická zkratka, kterou zjistíte, který návrh reklamy je nejvýkonnější, která nabídka je nejefektivnější a které publikum nejaktivnější. U svých facebookových reklam to ale zjistit můžete.
Místo toho, aby jeden člen týmu rozhodl o konečné podobě reklamy či kampaně, mají marketéři možnost nastavit testy s více proměnnými a zjistit, které varianty reklamy skutečně fungují. A/B testování na Facebooku vám umožní experimentovat s různými prvky kampaně.
Tip: Na našem blogu najdete také další tipy, jak využít Facebook na maximum. Zjistěte, jak vytvořit test průzkumu značky nebo si přečtěte, jaké metriky sociálních médií sledovat.
A/B testování na Facebooku
A/B testování (někdy nazývané rozdělené testování) je taktika, pomocí které zjistíte, které nadpisy, texty, obrázky, výzvy k akci nebo kombinace výše uvedených možností fungují nejlépe pro vaši cílovou skupinu. Navíc můžete experimentovat s několika publiky a umístěními dané reklamy, abyste věděli, kdo je vaše ideální publikum a jaké zvolit umístění reklamy, abyste ho oslovili.
Jak nastavit AB testování?
Když začnete pracovat s reklamou na Facebooku, zjistíte, že existuje mnoho faktorů, které zřejmě budete chtít otestovat: obrázky reklam, text, cílové publikum, metody nabídek, cíle kampaně, atd.
Nováčkovská chyba, kterou pravděpodobně v tomto okamžiku uděláte je, že vytvoříte testování s příliš mnoha měnícími se proměnnými.
Řekněme, že chcete otestovat 3 obrázky reklamy, 3 nadpisy a 3 hlavní kopie. To dělá 3x3x3 = 27 různých Facebook reklam. Dokončení tohoto testu bude trvat týdny.
Předpokládejme, že chcete otestovat pět obrázků, čtyři nadpisy reklam a pět přesných zájmových cílů. To znamená, že byste museli vytvořit reklamy 4*5*5, abyste otestovali všechny možné kombinace - celkem 100 reklam!
Raději tvořte experimenty malého rozsahu. Doporučujeme začít například s A/B testováním kampaní, které jste již vytvořili. Nebo vybrat jen jednu proměnnou v dané reklamě.
Kde A/B testování najdete?
A/B testování na Facebooku najdete buď v nástroji Experimenty, který vám umožní rychle nastavit a analyzovat testy. A nebo přímo v business.facebook.com, kde uvidíte všechny své kampaně.
Čím méně proměnných reklamy máte, tím rychleji získáte relevantní výsledky testu, které vám pomohou.Tip: Když jedna z vašich variant testu svým výsledkem výrazně převyšuje ostatní, můžete experiment ukončit o něco dříve. (Stále byste však měli nasbírat alespoň 50 konverzí na každou variantu.)
Zde si zaškrtnete kampaně, kterých se bude A/B testování týkat a zvolíte možnost ikony A/B test.
Čím méně proměnných reklamy máte, tím rychleji získáte relevantní výsledky testu, které vám pomohou.Tip: Když jedna z vašich variant testu svým výsledkem výrazně převyšuje ostatní, můžete experiment ukončit o něco dříve. (Stále byste však měli nasbírat alespoň 50 konverzí na každou variantu.)
Dostanete se do nastavení A/B testu, kde zadáte, co chcete srovnávat.
Máte dvě možnosti A/B testování:
1. Vytvoříte novou verzi testu
Pokud zvolíte variantu NOVÉ VERZE TESTU, zvolíte pouze proměnou, které se to bude týkat.
Čím méně proměnných reklamy máte, tím rychleji získáte relevantní výsledky testu, které vám pomohou.Tip: Když jedna z vašich variant testu svým výsledkem výrazně převyšuje ostatní, můžete experiment ukončit o něco dříve. (Stále byste však měli nasbírat alespoň 50 konverzí na každou variantu.)
Zde už jen vytvoříte duplicitní verzi reklamy, u které jen změníte proměnou a poté ji porovnáte s původní reklamou.
2. Budete testovat stávající kampaně
Pokud si vyberete druhou variantu POROVNÁNÍ STÁVAJÍCÍCH REKLAM, stačí vybrat reklamy, kterých se testování bude týkat.
Čím méně proměnných reklamy máte, tím rychleji získáte relevantní výsledky testu, které vám pomohou.Tip: Když jedna z vašich variant testu svým výsledkem výrazně převyšuje ostatní, můžete experiment ukončit o něco dříve. (Stále byste však měli nasbírat alespoň 50 konverzí na každou variantu.)
Zde zvolíte, zda chcete srovnávat kampaně nebo sady reklam. Pokud zvolíte kampaně, vyberete ve filtru tu, kterou chcete porovnat.
Čím méně proměnných reklamy máte, tím rychleji získáte relevantní výsledky testu, které vám pomohou.Tip: Když jedna z vašich variant testu svým výsledkem výrazně převyšuje ostatní, můžete experiment ukončit o něco dříve. (Stále byste však měli nasbírat alespoň 50 konverzí na každou variantu.)
V nastavení testu si nezapomeňte test označit. Zvolte si dobu trvání a doporučujeme nechat zapnutou možnost: "Když se najde vítěz, ukončíme test dříve."
Čím méně proměnných reklamy máte, tím rychleji získáte relevantní výsledky testu, které vám pomohou.Tip: Když jedna z vašich variant testu svým výsledkem výrazně převyšuje ostatní, můžete experiment ukončit o něco dříve. (Stále byste však měli nasbírat alespoň 50 konverzí na každou variantu.)Nyní test jen zkontrolujete a zveřejníte.
Čím méně proměnných reklamy máte, tím rychleji získáte relevantní výsledky testu, které vám pomohou.Tip: Když jedna z vašich variant testu svým výsledkem výrazně převyšuje ostatní, můžete experiment ukončit o něco dříve. (Stále byste však měli nasbírat alespoň 50 konverzí na každou variantu.)
Kde najdete výsledky A/B testu s kontrolní skupinou?
Přejděte na Experimenty.
Nahoře klikněte na Učení.
Vyhledejte A/B test, jehož výsledky si chcete zobrazit, a klikněte na Zobrazit report.
Když přejdete na ikonu ZOBRAZIT REPORT, bude shrnutí rozděleno do dvou oddílů, které můžete zvolit na levé straně stránky:
Výsledky - shrnutí úspěšnosti pro vaši zvolenou metriku ceny za výsledek (například cena za nákup).
Podrobnosti testu - shrnutí celkové aktivity testu a reklamní kampaně nebo kampaní, což vás bude zajímat nejvíce.
Jak porozumět výsledkům A/B testu?
Pokud váš test nahromadí dostatek informací, ve výsledcích experimentu se zobrazí oznámení: "Našli jsme vítěznou reklamu". To zahrnuje veškeré důležité informace o proměnných. Najdete zde:
klíčovou metriku
účel reklamy
cenu za výsledek
detaily metrik (dosah, zobrazeni, cena za výsledek, celkově vydaná částka)
detalný výsledek u dané proměnné (např.: věk, pohlaví, zájmy, region apod.)
Na konci výsledků testu možná uvidíte doporučení testů, které můžete provést v budoucnu. Ikona kádinky se vám ale bude zobrazovat jen dva týdny po skončení studie.
Na kartě Podrobnosti testu najdete shrnutí aktivity A/B testu. To zahrnuje:
Pojmenování a plán testu.
Jaké kampaně jsou zahrnuty v testu s kontrolní skupinou.
Najdete zde také další události, které jsou součástí výsledků testu, a jejich zdroj (například pixel).
A/B testovací pravidlo pro Facebook č. 1:
I když může být lákavé začít testovat VŠECHNO najednou, raději si to rozmyslete.
Čím méně proměnných reklamy máte, tím rychleji získáte relevantní výsledky testu, které vám pomohou.A/B testovací pravidlo pro Facebook č. 2:
Použijte správnou strukturu facebookové kampaně:
Jedna sada reklam - tzn. že všechny vaše varianty reklam jsou v rámci jedné sady reklam.
Více sad reklam s jednou variantou - tzn. že každá varianta reklamy je umístěna v samostatné sadě reklam.
A/B testovací pravidlo pro Facebook č. 3:
Nastavte si dostatečný rozpočet na A/B testování:
Abyste získali opravdu efektivní výsledky A/B testu, budete potřebovat alespoň 50 - 100 konverzí na každou variantu reklamy. Pokud je vaše cena za konverzi 10 Kč a chcete otestovat 2 různé varianty reklamy, měl by váš rozpočet na testování být přibližně 10 x 2 x 100 = 2000 Kč.
Tip: Když jedna z vašich variant testu svým výsledkem výrazně převyšuje ostatní, můžete experiment ukončit o něco dříve. (Stále byste však měli nasbírat alespoň 50 konverzí na každou variantu.)A/B testovací pravidlo pro Facebook č. 4:
Upřednostněte své testy reklam na Facebooku:
Při hledání nápadů na A/B testování přemýšlejte, který reklamní prvek by mohl mít největší vliv na míru prokliku a konverze. Vaše testovací kapacita bude totiž omezena jak časem, tak finančními prostředky. Můžete si například vytvořit tabulku priorit a rozhodnout se, které prvky reklamy otestujete prioritně.
Nenechte se rozhodit všemi možnostmi, které A/B testování nabízí, a pomalými krůčky zjišťujte, jak dělat reklamu na Facebooku efektivněji. A každá další kampaň bude lepší a lepší! Pokud byste si s nastavením kampaní nevěděli rady, nebo chtěli své kampaně svěřit do rukou profesionálů, kontaktujte nás a společně zjistíme, jak váš byznys posunout o úroveň výš - na Facebooku i mimo něj.
Zdroj: facebook.com