Obsah je pořád ještě král aneb Jak ho efektivně využít ve vánočních kampaních?

12.10.2021

Nejúspěšnější vánoční kampaně se začínají plánovat již na konci léta. Je třeba provést audit předchozích kampaní, nastudovat trendy a novinky, objednat dodavatele, vytvořit sadu kampaní pro různé typy zákazníků, vytvořit tématické landing page, ... je toho zkrátka hodně, co se za vánočními kampaněmi skrývá. A obsahová část je rok od roku klíčovější. Jak využít obsah ve svých vánočních kampaních?

Proč řešit obsahový marketing?

Vánoční nákupy se za posledních pár let přesunuly z větší míry do online prostoru. Online prostředí je přehlceno reklamami, které se většina z nás už dávno naučila ignorovat a o Vánocích je množství reklam ještě vyšší. Proto se velká část značek zaměřila na obsahový marketing, který představuje přidanou hodnotu.

Články, videa, kvízy, testy a další formy obsahu jsou skvělým způsobem, jak přivést potenciální zákazníky na svůj web, zaujmout je, dostat se do jejich povědomí a především si získat jejich důvěru. Část obsahového marketingu se odehrává na sociálních sítích - přečtěte si také tipy, jak na vánoční kampaně na sociálních sítích.

Tip: Obsahový marketing představuje také skvělý nástroj pro SEO. Pokud budete svůj obsah tvořit se základním povědomím o klíčových slovech a interních prolincích, můžete se těšit také na zvýšení organického dosahu. Anebo můžete takové starosti nechat na nás - zjistěte, jak můžeme pomoci právě vašemu byznysu.

Nalaďte se na emoce svých zákazníků

Věděli jste, že většina nákupních rozhodnutí je provedena na základě emocí? A žádné jiné období není tak nabité emocemi jako právě Vánoce.

Správně zvolená slova, barvy a obrázky spojené s vaší značkou vyvolají přesně ty emoce, které zákazník k nákupnímu rozhodnutí potřebuje. Ujistěte se, že obsah, který pod svou značkou posíláte do světa, má tu správnou atmosféru.

Tip: Seznamte se s psychologií barev, zjistěte, jaká slova vyvolávají ty správné emoce, nebo se inspirujte u větších hráčů.

DIY trend stále frčí

Už tu s námi nějakou dobu je a zdá se, že se ještě do věčných lovišť nechystá - DIY. DIY neboli Do It Yourself je trend, který před lety zavalit sociální sítě a stále je velmi populární. Nepleťte si to s českým kutilstvím, kterému jde často hlavně o funkčnost a nízkou cenu. DIY projekty jsou primárně estetické záležitosti,které nevychází ani příliš výhodně. Jejich hlavní přidanou hodnotou je právě fakt, že jsme si to udělali sami a ještě měli čas to fotit, točit a dávat online.

Pokud máte pocit, že je vaši značku možné použít v DIY kontextu, využijte to! DIY vánoční dekorace, DIY vánoční dárky, DIY vánoční ozdoby jsou velmi vyhledávané fráze, které vám mohou zvýšit organickou návštěvnost.

Zdroj: Shutterstock
Zdroj: Shutterstock

Nevoďte své zákazníky za nos a raději jim dejte skutečný důvod, proč by měli nakoupit právě u vás.

Vánoční kampaně jsou většinou naléhavé, vytváří nátlak, pocit urgence a snaží se vyvolat v zákazníkovi pocit, že něco musí koupit teď hned, jinak se produkt vyprodá, bude za vyšší cenu, atd.

Tyto komunikační strategie do jisté míry fungují - vytvoří rychlý nárůst objednávek, ale pouze jednorázově. Takto získaní zákazníci se mohou po čase cítit podvedení a nákupu litovat. A takoví zákazníci se k vám znovu nevrátí.

Vánoční kampaně by neměly sloužit primárně ke zvýšení obratu, ale měly by vám pomoci budovat vztah se svými zákazníky, kteří se k vám vrátí nakoupit nejen o Vánocích.

Tip: Budování značky je běh na dlouhou trať, ale na konci vždy čeká sladká odměna v podobě věrných vracejících se zákazníků. Chcete na této trati zamést cestičku a ukázat ty nejlepší zkratky? Kontaktujte nás a zjistěte, kudy vedou.

Ještě se hodí vědět, že ... při nákupu vánočních dárků zákazníkům nejvíce záleží na:

  • Ceně

  • Dostupnosti produktu

  • Dopravě zdarma

  • Hladkém nákupním procesu