Máme pro vás aktuální instagramové trendy a prognózy pro rok 2022

15.12.2021

V roce 2021 se trendy na Instagramu týkaly autentického obsahu, influencerů, vizuálních efektů, kreativity, videí, příběhů a nakupování. Budou se vyvíjet tímto směrem i v roce 2022, nebo nás čeká něco nového? Pojďme se na to společně připravit!


Hodí se vědět: Platforma Instagramu disponuje inovativními nástroji, které uživatelům umožňují vytvářet interaktivní a zajímavý obsah. Kromě toho se vyvinula tak, aby podporovala její rostoucí obchodní účty. Kvůli momentální situací s pandemií, která bohužel stále přetrvává, je nutné vzít v potaz, že mnoho lidí "uvízlo" u svých mobilních zařízení. Vypadá to, že Instagram je na cestě stát se impozantní alternativou elektronického obchodu. Přečtěte si o tom více: Stane se Instagram novou masivní nákupní platformou?

Ať už s budováním svého Instagramu teprve začínáte nebo jste si v průběhu let získali značný počet fanoušků, vyplatí se pochopit, jak se tato platforma vyvíjí:

  • Údaje Instagramu ukazují, že platforma měla v roce 2020 na celém světě více než 1 miliardu aktivních účtů, přičemž pandemická situace se postarala o vznik 186,3 milionu nových účtů (eMarketer, 2020). Do konce roku 2021 toto číslo stoupne na 1,07 miliardy a předpokládá se, že v roce 2023 dosáhne 1,18 miliardy.
  • A co víc! 90 % uživatelů Instagramu sleduje na síti firemní obsah (Instagram, 2021) a většina z nich komunikuje právě s účty značek.
  • Pokud je tedy vaše společnost jedním z více než 25 milionů obchodních profilů, měli byste vědět, že přes 200 milionů instagramerů pravděpodobně navštívilo vaši firmu alespoň jednou denně (Hootsuite, 2021).
  • Pokud jde o maloobchod, 83 % lidí říká, že platforma je místo, kde objevují nové produkty, zatímco 80 % připouští, že jim pomáhá při rozhodování, které produkty a služby si koupit (Facebook, 2019). Z tohoto důvodu mimo jiné 89 % marketérů považuje Instagram za nejdůležitější platformu pro influencer marketing (Sprout Social, 2020).
  • Jak jste se mohli dočíst v našem nedávném článku o využití obsahu ve vánočních kampaních, rok 2021 byl především o tom, aby obsah vypadal opravdu realisticky. Tvůrci produkují hlavně "autentický" a "nefiltrovaný" obsah. To však neznamená, že lze opustit kvalitní fotografii. Koneckonců, budování konzistentní estetiky je stále jedním z nejlepších způsobů, jak zvýšit počet příznivců vaší značky na Instagramu (Influencer Marketing Hub, 2021).
  • V roce 2020 vzniklo mnoho trendy hashtagů - a tento trend bude pravděpodobně pokračovat i v dalších letech. Jak už možná víte, hashtagy pomáhají uživatelům rychleji najít váš obsah. Efektivní používání hashtagů je tedy nezbytným předpokladem pro to, abyste tento trend využili. Social Media Examiner poukázal na to, že do každého příspěvku můžete zahrnout 30 hashtagů. Hledáním jakéhokoli hashtagu vám také ukáže, kolik příspěvků je s tímto hashtagem spojeno.

Jak pracovat s hashtagy

Populární hashtagy generují okamžitou aktivitu uživatelů u příspěvku - přesněji řečeno zvyšují míru zapojení až o 12,6 % (Influencer Marketing Hub, 2020). Algoritmus Instagramu tlačí váš obsah tak, aby byl viditelný pro hledající během několika sekund.

Aktuálně (prosinec 2021) jsou nejoblíbenější hashtagy: #love (2,1 miliardy), #instagood (1,4 miliardy), #fashion (1 miliarda), #photooftheday (975 milionu) a #beautiful (782 milionů) - (Reprezza).

Kromě toho existují tzv. středně oblíbené hashtagy. S jejich pomocí zajistíte, aby váš obsah zůstal viditelný a aktivní po celé hodiny.

Můžete se také rozhodnout používat specifické hashtagy. Ty jsou hyper-cílené na vaši hlavní činnost. Pokud například prodáváte BIO produkty v Brně, můžete použít #biobrno k cílení na zákazníky, kteří vyhledávají BIO potraviny a výrobky v okolí Brna. Nakonec jsou zde značkové hashtagy, které jsou specifické pro vaši značku nebo kampaně např. náš hashtag #reprezza.

Jednou ze strategií při používání hashtagů pro dobrou viditelnost příspěvků je tedy najít správnou kombinaci těchto hashtagů:

  • oblíbené: pro okamžitou viditelnost (sekundy až minuty)

  • středně populární: pro delší viditelnost (hodiny)

  • specifická: pro hyper-cílenou viditelnost

  • specifické pro značku: pro atribuci

Také musíte zohlednit relevanci. Ujistěte se, že váš obsah je také aktuální a relevantní, zejména s populárními hashtagy. To jsou obvykle ty, které jsou trendy.

Je třeba podotknout: Neexistuje žádný magický počet hashtagů, které by se měli použít, ale studie naznačují, že ideální počet je 11 (AdEspresso, 2020). Toto číslo berte ale jen jako vodítko, když si nebudete vědět rady.

Jaká jsou nejoblíbenější témata Instagramu?

Instagrameři používají platformu jako show-and-tell prostor. Sdílejí věci, které je zajímají. Zjistili jsme, jaká témata letěla v roce 2021.

Karta PROZKOUMAT

Algoritmus stránky Prozkoumat reaguje na zájmy uživatelů (co se vám líbí, co sledujete, co hledáte, atd.) a vztahy (s kým komunikujete, na čí příspěvky reagujete, jaké příspěvky komentujete, atd.) a určuje typy příspěvků, které by uživatele mohly nejvíce zajímat.

Značky, které bojují o výsluní v kartě Prozkoumat si chtějí získat větší publikum a získat více lajků a komentářů. Tato stránka může navrhnout váš příspěvek i těm, kteří vás ještě nesledují, ale mohou se zajímat o váš obsah, takže je velká šance, že vás začnou sledovat.

Neexistuje zaručený recept, jak se tam dostat

Jak zjistit, jestli tam už jste? Těžko... neexistuje způsob, jak zjistit, zda se váš obsah zobrazuje uživatelům na kartě "prozkoumat" zejména proto, že ja tato stránka pro každého uživatele jiná. Je však vysoce pravděpodobné, že jste v kartě Prozkoumat objevili, pokud:

  • získáte nové lajky

  • získáte komentáře od neznámých účtů

Zjistili jsme několik tipů, jak zvýšit své šance:

  • Zapojte své sledující: Nenechávejte své sledující ani minutu v klidu, udržujte intenzivní komunikaci

  • Přidejte svou polohu: Oslovíte tak více místních potenciálních zákazníků a získáte více místních sledujících

  • Používejte relevantní hashtagy: Použijte správný mix, jak bylo zmíněno

  • Přidávejte příspěvky ve správný čas: Z přehledů zjistíte, kolik máte na IG sledujících a v jakou denní dobu se zde pohybují

  • Zahrňte výzvu k akci: Přidejte výzvy pro dotazy, hodnocení Líbí se mi a komentáře, ankety, apod.

  • Zvyšte svůj počet sledujících: Aktivně vyhledávejte nové sledující a zvěte je na svůj profil

(zdroj:Social Buddy, 2019)

Instagram AR efekty

Jedním z hlavních trendů Instagramu pro rok 2021 je pokračující popularita rozšířené reality nebo efektů AR.

V roce 2019 poskytl Facebook uživatelům Instagramu přístup k Spark AR Studiu (Facebook, 2021), což je software používaný k vytváření vlastních efektů AR (filtrů na Instagramu). A právě v ten moment uživatelská základna narostla na více než miliardu (Influencer Marketing Hub, 2021).

Proč?

Pro začátek vám tato platforma AR pro Mac a Windows umožňuje vytvářet efekty AR pro mobilní fotoaparáty, podobně jako funguje Photoshop nebo Sketch. Jinými slovy, kdokoli na Instagramu nyní může vytvářet a sdílet filtry Stories pomocí Spark AR Studio.

Jak tento trend využít v podnikání?

Zaprvé vám to dává velkou kreativní svobodu! Můžete lépe podpořit budování "lovebrandu" vaší značky. Jiné společnosti v oblasti módy a doplňků nyní lumožňují "vyzkoušet" nové kousky pomocí AR, než si je zakoupí. Je to také skvělý způsob, jak upozornit publikum na témata, které vás zajímají. Vezměte si například Rihannu, která použila filtr Diamond Ball k propagaci nadace Clary Lionel Foundation.

Návod jak na to, najdete zde.

IGTV na vzestupu

Instagram už není platforma jen pro fotografie - neustále rostoucí popularita Reels a IGTV je toho důkazem.

Pro IGTV to byl docela složitý začátek, což vedlo k pomalému oslovování uživatelů. Instagram nezahálel a IGTV vylepšil a aktivně propaguje jeho používání na celé platformě. Velký prostor zde Instagram také nabízí samotným tvůrcům videí, ve kterých se reklamy zobrazí. Instagram s nimi chce sdílet 55% podíl ze všech reklam IGTV, což je obdoba toho, co nabízí YouTube. A to už je dostatečná motivace pro samotné tvůrce, nemyslíte?

Asi není třeba připomínat, že na vrcholu oblíbenosti stojí stále STORIES - příběhy. Můžeme očekávat, že mezi IGTV a Stories se bude křížit více značkového obsahu.

Instagram samozřejmě stále zkoumá nové způsoby, jak tyto dva různé formáty propojit.

  • Když Instagram změnil svůj algoritmus, ukázalo se, že více lidí sdílí upozornění na "nový příspěvek" ve svých příbězích.
  • Ve feedu se stále častěji objevují jednominutové upoutávky IGTV, které diváky navedou přímo na hlavní kanál.
  • Příběhy se nyní objevují v kartě Prozkoumat.
  • Instagram neustále experimentuje s tím, jak udržet obsah čerstvý, přístupný a lépe přizpůsobitelný uživatelům.

Proto je důležité udržet krok s těmito multiplatformními možnostmi. Každá funkce má jiné výhody a mohou se vzájemně doplňovat.

A jak tedy začít?

Jednoduše prostřednictvím Stories:

  • Prezentujte produkty kreativně - prezentujte staré a nové produkty zajímavým způsobem

  • Udržujte téma své značky nebo kampaně - držte se tématu kompatibilního s osobností vaší značky

  • Propagujte obsah a nabídky - využijte Stories k propagaci článků na webu nebo dokonce promo akcí

  • Používejte interaktivní nálepky - k podpoře zapojení používejte ankety, posuvníky emotikonů a otázky

Můžete začít třeba anketou, položením otázky nebo kvízem. Později můžete odpovědět na otázky nebo problematiku přímo ve stories nebo v článku na webu. Poté můžete na IGTV vydat video pro zkrácenou verzi článku.

Nejste si ve světě online marketingu jisti v kramflecích? My vás jím rádi provedeme! Ozvěte se nám a my vám pomůžeme váš online byznys rozjet naplno.