Jak vytvořit test průzkumu značky na Facebooku?
Chcete lépe porozumět přáním svých zákazníků? Zaměřte se na průzkum značky. Věděli jste, že lze udělat CSAT průzkum i na Facebooku?
Customer Satisfaction neboli CSAT je metrika, která měří, jak jsou lidé spokojeni s vaším produktem nebo službou. Pro CSAT průzkum značky stačí vytvořit jednu otázku, na kterou budou zákazníci odpovídat na lineární stupnici, buď číselně (např. od 1 do 10), nebo sentimentálně (např. Špatná, Slušná, Dobrá, Skvělá, Vynikající).
Jak takový průzkum CSAT vytvořit?
Kličovou metrikou je nárůst značky: Tato metrika je na Facebooku odhadovaný rozdíl v počtu lidí, kteří uvedli žádanou reakci na vaši anketu v testovacích a kontrolních skupinách.
V Business Manageru si najdete oddíl EXPERIMENTY
V této sekci si zvolíte možnost PRŮZKUMU ZNAČKY a začnete vytvářet anketu.
Pozor! Tento průzkum je vhodný především pro účty pro reklamu s výdaji ve výši 3 000 € (cca 73 760 Kč) EUR během posledních 90 dní. Pokud splńujete tuto podmínku, můžeme vesele pokračovat ve vytvoření průzkumu trhu.
V první fázi si zvolíte, jestli chcete provést průzkum pro všechny Facebookové reklamy na konkrétním účtu pro reklamu (Účet), nebo jen pro konkrétní reklamní kampaň (Kampaň).
Pokud se zaměříme například na ÚČET, zvolíme si stránku, na kterou cílíme. Dále je nutné zvolit region, ve kterém se průzkum bude zobrazovat.
Poté je dobré si zvolit tzv. VERTIKÁL (odvětví), což je zaměření, které nejlépe vystihuje vaši firmu. Díky téhle volbě uvidíte účinnost svých reklam v kontextu vašeho zaměření.
Nezapomeňte naplánovat čas průzkumu a celý test si pojmenovat.
Zvolit musíte také jazyk: např. čeština
Tip: Myslete na to, že tento průzkum můžete spustit pouze v jednom jazyce. Pokud například vytvoříte průzkum značky v češtině (cz_CZ), abyste oslovili lidi v Praze, neuvidí ho lidé, kteří v Praze používají Facebook ve angličtině (en_UK) - pokud Facebook sám nevyhodnotí, že obsahu v češtině budou uživatelé rozumět.
Facebook vám v nápovědě vysvětlí, jak dosáhnout těch nejlepších výsledků průzkumů značky:
Test by měl běžet minimálně 14 dní
Celkový rozpočet účtu by měl být po dobu testu vyšší než 7 000 € EUR
Obsah by měl obsahovat název značky nebo logo
Okruh uživatelů kampaně by měl obsahovat lidi starší 18 let, protože mladší uživatele do průzkumu nezahrnujeme
Poté si už jen definujte anketní otázky:
Povinným údajem standardní ankety je vybavení si konkrétní reklamy, ale dále si můžete pro průzkum vybrat až dvě další otázky
Vyberte ankety korespondující s různými fázemi marketingového trychtýře - abyste dosáhli měli co nejpřesnější představu
Hodí se vědět: Facebook uvádí, že při zobrazení průzkumu značky vidí člověk jen jednu otázku. V průběhu testu ale přijde řada i na další anketní otázky.
Průzkum trhu dokončíte kliknutím na Zkontrolovat podrobnosti o testu a nezapomeňte zkontrolovat možnosti ankety a nastavení testu.
Posledním kliknutím na Vytvořit test odešlete test k nastavení.
Kontinuální budování značky je dnes důležitější než kdy dřív. Rádi vám pomůžeme s vaší přítomností na sítích i budováním značky. Ozvěte se nám a klidně nechte starosti s povědomím o vaší značce na nás.