Jak vytvořit test průzkumu značky na Facebooku?

24.01.2022

Chcete lépe porozumět přáním svých zákazníků? Zaměřte se na průzkum značky. Věděli jste, že lze udělat CSAT průzkum i na Facebooku?

Customer Satisfaction neboli CSAT je metrika, která měří, jak jsou lidé spokojeni s vaším produktem nebo službou. Pro CSAT průzkum značky stačí vytvořit jednu otázku, na kterou budou zákazníci odpovídat na lineární stupnici, buď číselně (např. od 1 do 10), nebo sentimentálně (např. Špatná, Slušná, Dobrá, Skvělá, Vynikající).

Jak takový průzkum CSAT vytvořit?

Kličovou metrikou je nárůst značky: Tato metrika je na Facebooku odhadovaný rozdíl v počtu lidí, kteří uvedli žádanou reakci na vaši anketu v testovacích a kontrolních skupinách.

  • V této sekci si zvolíte možnost PRŮZKUMU ZNAČKY a začnete vytvářet anketu.

Pozor! Tento průzkum je vhodný především pro účty pro reklamu s výdaji ve výši 3 000 € (cca 73 760 Kč) EUR během posledních 90 dní. Pokud splńujete tuto podmínku, můžeme vesele pokračovat ve vytvoření průzkumu trhu.

  • V první fázi si zvolíte, jestli chcete provést průzkum pro všechny Facebookové reklamy na konkrétním účtu pro reklamu (Účet), nebo jen pro konkrétní reklamní kampaň (Kampaň).

  • Pokud se zaměříme například na ÚČET, zvolíme si stránku, na kterou cílíme. Dále je nutné zvolit region, ve kterém se průzkum bude zobrazovat.

  • Poté je dobré si zvolit tzv. VERTIKÁL (odvětví), což je zaměření, které nejlépe vystihuje vaši firmu. Díky téhle volbě uvidíte účinnost svých reklam v kontextu vašeho zaměření.

  • Nezapomeňte naplánovat čas průzkumu a celý test si pojmenovat.

  • Zvolit musíte také jazyk: např. čeština

Tip: Myslete na to, že tento průzkum můžete spustit pouze v jednom jazyce. Pokud například vytvoříte průzkum značky v češtině (cz_CZ), abyste oslovili lidi v Praze, neuvidí ho lidé, kteří v Praze používají Facebook ve angličtině (en_UK) - pokud Facebook sám nevyhodnotí, že obsahu v češtině budou uživatelé rozumět.

Facebook vám v nápovědě vysvětlí, jak dosáhnout těch nejlepších výsledků průzkumů značky:

  • Test by měl běžet minimálně 14 dní

  • Celkový rozpočet účtu by měl být po dobu testu vyšší než 7 000 € EUR

  • Obsah by měl obsahovat název značky nebo logo

  • Okruh uživatelů kampaně by měl obsahovat lidi starší 18 let, protože mladší uživatele do průzkumu nezahrnujeme

Poté si už jen definujte anketní otázky:

  • Povinným údajem standardní ankety je vybavení si konkrétní reklamy, ale dále si můžete pro průzkum vybrat až dvě další otázky

  • Vyberte ankety korespondující s různými fázemi marketingového trychtýře - abyste dosáhli měli co nejpřesnější představu

Hodí se vědět: Facebook uvádí, že při zobrazení průzkumu značky vidí člověk jen jednu otázku. V průběhu testu ale přijde řada i na další anketní otázky.

  • Průzkum trhu dokončíte kliknutím na Zkontrolovat podrobnosti o testu a nezapomeňte zkontrolovat možnosti ankety a nastavení testu.

  • Posledním kliknutím na Vytvořit test odešlete test k nastavení.

Kontinuální budování značky je dnes důležitější než kdy dřív. Rádi vám pomůžeme s vaší přítomností na sítích i budováním značky. Ozvěte se nám a klidně nechte starosti s povědomím o vaší značce na nás.