Jak na vánoční kampaně na sociálních sítích?

12.10.2021

Bez sociálních sítí už se dnes ve světě byznysu neobejdete. Na nejrůznější sociální platformy se přesunula nejen samotná reklamní komunikace, ale do jisté míry i prodej zboží. Díky sociálním sítím nabral marketing zcela nový směr a formu, se kterou se vyplatí držet krok.

Zkuste giveaway kampaně

Každý dostává rád dárky zdarma. O o svátcích obzvlášť! Vánočně laděná soutěž vám pomůže zvýšit dosah vašich příspěvků i povědomí o značce. Vyberte nějakou parádní cenu a spusťte svou vánoční soutěž!

Pro účast v soutěži můžete své fanoušky požádat o zveřejnění jejich oblíbené vánoční fotky, o zveřejnění fotky s vaším produktem, o vložení komentáře a označení někoho dalšího, o vložení nejvtipnější vánoční příhody, atd.

Tip: Vždy se ujistěte, že vaše soutěž neporušuje pravidla platformy, na které ji zveřejňujete.

Vsaďte na live vysílání

Zapomeňte na stud a jděte live - živě vysílaný obsah má velký potenciál. A kdy jindy ho využít? Můžete na Facebooku či Instagramu udělat živý pohled do zákulisí, ukázat novou řadu produktů, ukázat nově vyzdobenou prodejnu nebo třeba udělat živé vyhlášení výsledků soutěže.

Tip: Své živé vysílání nezapomeňte předem avizovat.

Buďte sami sebou, protože autenticita vede

Ukažte skutečné tváře skrývající se za značkou, sdělte svým sledujícím svůj životní příběh, nebojte se být sami sebou. Dáte tím šanci svým sledujícím, aby vás lépe poznali, ztotožnili se s vámi a vybudovali si k vám hlubší vztah. Vyjádřete se k aktuálním kauzám, které jsou vám blízké a nebojte se ukázat emoce. Čím silnější komunitu kolem své značky vytvoříte, tím věrnější fanoušky a zákazníky budete mít.

Rozjeďte diskuzi

Když se pod vaším postem rozjede diskuze, je to výhra. Takové posty jsou algoritmem zobrazovány přednostně, takže mají větší dosah než ty, které "jen" sbírají lajky. Zapojte se do diskuze se svými fanoušky a motivujte je k napsání komentáře. Jakmile to ale uděláte, nezapomeňte na všechny komentáře reagovat. Na pozitivní, i ty negativní. Položit otázku a následně ignorovat odpovědi by vám mohlo poškodit reputaci a důvěryhodnost.

Zdroj: Shutterstock
Zdroj: Shutterstock

Nezapomeňte na influencery (Influenceři is the new rádiová reklama)

Influencer marketing je cesta, kterou se určitě stojí za to vydat. Nejprve je třeba vybrat ty, jejichž publikum je právě vaše cílovka a domluvit s nimi formu spolupráce, která bude ideální právě pro vás (fotky na feedu, zmínka ve stories, vyhlášení soutěže, atd.).

Tip: Pokud máte specificky zaměřený produkt, obraťte se spíše na mikroinfluencery, kteří mají menší počet úzce zaměřených sledujících. Další výhoda mikroinfluencerů je, že s nimi většinou probíhá spolupráce formou barteru.

Spojte se s dalšími lokálními projekty

Celosvětově jedeme na trendu podpory lokálních byznysů. Vytěžte z toho maximum a kontaktujte další lokální podniky, které ten váš smysluplně doplňuj. Pokud máte kadeřnictví, spojte se s místní manikérkou. Pokud prodáváte kosmetiku, kontaktujte místní vizážistku. Zkrátka najděte obdobně založený byznys, se kterým na Vánoce spojíte síly a nabídnete třeba společný balíček produktů a služeb. Anebo se jen navzájem podpoříte skrze své komunikační kanály - sdílením oba získáte širší publikum a moře nových potenciálních zákazníků.

Tip: Přečtěte si naše další tipy - marketingové tipy pro vánoční kampaně a jak o Vánocích efektivně využít obsahový marketing.

Nevíte, jak tvořit poutavý obsah na sociální sítě? Potřebujete zjistit, jak lépe budovat svou značku? Nebo byste rádi byste vypustili do světa efektivní PPC kampaň? Kontaktujte nás a zjistěte, jak můžeme pomoci právě vám.