Jak držet krok s rychle se rozvíjejícími ekosystémy reklam?

08.11.2021

Digitální reklamy hledají ten správný poměr mezi zachováním soukromí a možnostmi personalizace.

Facebook se chce zaměřit na budování budoucnosti, ve které soukromí a personalizace harmonicky koexistují. Tento názor byste měli implementovat do svého byznysu také vy.

Hodí se vědět: Přečtěte si, jaké změny algoritmu Facebooku proběhly v roce 2021.

Jak na to?

1. Respektujte rozhodnutí lidí v oblasti soukromí.

Vývoj ekosystému reklam je rychlý, protože musí plnit očekávání zákazníků v oblasti ochrany soukromí. Investujte do nástrojů a řešení, která lidem umožňují vyjádřit své preference ohledně soukromí.

2. Vylepšete postupy používání dat ve své firmě.

Facebook připravuje technologie a řešení, která firmám pomůžou se měnícímu ekosystému reklam přizpůsobit.

3. Stanovte nový standard úspěšnosti kampaně.

Protože v celém odvětví nastal posun k navyšování anonymních online dat, firmy, které inovují, jsou lépe připraveny se této situaci přizpůsobit.

Jak tedy z pozice firmy reagovat na tyto změny?

Navažte se svými zákazníky užší spojení pomocí těchto řešení od Facebooku.

1. Vytvořte si spolehlivá datová připojení





Konverzní (Conversions) API

  • Umožňuje firmám sdílet data přímo z vlastních serverů. Firmy se pak nemusí spoléhat na webové prohlížeče. Současným používáním Conversions API a Facebook pixelu dosáhnou inzerenti spolehlivějšího datového propojení. To znamená, že získáte lepší přehledy o aktivitě a preferencích svých zákazníků a současně budete přispívat k jejich většímu zájmu.

  • Zajistěte si přesnější přehledy, na kterých stavíte svoje Facebook kampaně.


2. Získejte kvalitní potenciální zákazníky díky Facebooku

Pouhých pár klepnutí může vést k nevídaným výsledkům:

Spousta lidí by byla ráda, kdyby se jim vaše firma ozvala. Ale jen málokdo by se hrnul do vyplňování dotazníků. Zvlášť na mobilních zařízeních, kde se dotazníky obtížně vyplňují. Facebook reklamy pro potenciální zákazníky přináší jednodušší proces generování potenciálních zákazníků (leadů). Stačí, když lidé klepnou na vaši reklamu, a zobrazí se jim formulář. Ten už obsahuje předvyplněné kontaktní údaje, které mají na Facebooku. Pak už vám můžou formulář přímo odeslat. Pouhými několika kliknutími mohou získat požadované informace a vy tak pro firmu vygenerujete vhodné potenciální zákazníky.

Tento typ reklamy pro potenciální zákazníky můžete také zacílit na vaši cílovou skupiu a oslovit ty správné lidi.

Vaším nejdůležitějším úkolem bude pokládat ty správné otázky. Abyste získali zajímavější potenciální zákazníky, upravte si formuláře a nejdřív se ptejte na ty nejdůležitější věci.

Nově vygenerovaná data o potenciálních zákaznících se dají synchronizovat přímo s CRM systémem, aby mohl váš prodejní tým okamžitě jednat.

Dejte lidem to, co chtějí.

Reklamy pro potenciální zákazníky můžou mít několik forem: žádosti o cenovou nabídku nebo předvedení produktu, registrace pro odběr newsletteru, registrace na událost a další.

3. Zvyšte personalizované projevy zájmu skrze konverzaci

Reklamy s proklikem do zpráv pošlou lidi, kteří kliknou na vaši reklamu, přímo do konverzace s vaší firmou na Messengeru, Instagramu nebo WhatsAppu. Při vytváření reklam si můžete vybrat z více cílových aplikací na posílání zpráv (kde bude konverzace probíhat), jako je Instagram nebo WhatsApp. To vám umožňuje oslovit lidi v aplikaci, u které je největší šance na zahájení konverzace.

Reklamy s proklikem do zpráv podporují tyto účely: Zprávy, Návštěvnost a Konverze.

Umístění a cíle

Rozpočet na reklamy se rozdělí mezi vámi vybrané cíle podle pravděpodobnosti, že dojde k zahájení konverzace. Když se někomu zobrazí vaše reklama, vidí ještě před kliknutím, do jaké aplikace ho odešle.

Cíle ovlivní umístění reklam. Umístěním se rozumí platforma, na které se budou reklamy zobrazovat, jako Facebook nebo Instagram. Například:

  • Reklamy s proklikem do Messengeru se mohou zobrazovat na Facebooku, Instagramu a Messengeru.

  • Reklamy s proklikem do Instagramu se mohou zobrazovat na Instagramu.

  • Reklamy s proklikem do WhatsAppu se mohou zobrazovat na Facebooku a Instagramu.

Zprávy vám budou chodit do příchozích zpráv ve vybraném cíli. Doručenou poštu stránky si můžete nastavit tak, aby vám chodily zprávy z Facebooku a Instagramu na jedno místo. Ale zprávy z WhatsAppu se zobrazí jen ve schránce WhatsApp Business.

Vytváření reklamy a zprávy

Při tvorbě reklamy vytváříte nejen reklamu, ale i prostředí zprávy, která se lidem po kliknutí na reklamu zobrazí.

Prostředí zprávy a funkce se liší podle cíle a umístění. Když si třeba vyberete určité možnosti reklamy, například automatizované odpovědi nebo generování potenciálních zákazníků, zobrazí se jenom v Messengeru. Zároveň určité možnosti umístění nebudou podporovat funkce jako pozdravy nebo automatizované odpovědi.

Zdroj: https://www.facebook.com/business

Potřebujete se zaváděním novinek pomoci? Rádi byste svůj byznys rozjeli tím správným směrem? Kontaktujte nás a mezitím mrkněte na další zajímavosti z e-commerce na našem blogu.