Instagramová senzace roku 2022: Stane se Instagram novou masivní nákupní platformou?

15.12.2021

Pandemie COVID-19 se kromě dalších faktorů podílela na celosvětové explozi on-line nakupování. Díky rychlosti a pohodlí online nakupování je pro každého snadné získat to, co chce, přesně v tu chvíli, kdy to chce. Mnoho podniků díky tomu funguje zcela bez potřeby fyzického kontaktu.

Trochu dat o spotřebitelích:

Nakupující budou mít vždy velká očekávání od značek, o které se zajímají, ale jak odlišná jsou očekávání online spotřebitelů? Statistiky ukazují, že pohodlí a personalizované nakupování jsou pro loajalitu zákazníků na online platformách zcela zásadní. Tím, že transakce jsou čím dál jednodušší a různé platformy jim umožňují najít to, co opravdu potřebují, je snazší zajistit konverze. Kromě toho se vyplatí poskytovat výhody, jako jsou možnosti dopravy zdarma nebo jednoduchý proces vrácení produktu či reklamace.

  • Lidé nakupují online, protože jim to umožňuje nakupovat kdykoli (88 %), rychle najít produkt, který hledají (88 %), ušetřit čas (84 %) a získat lepší výběr produktů (84 %). Navíc jsou tací, kterým se prostě nechtělo stát na prodejně (78 %) a věří, že internetové obchody mají levnější ceny (76 %). (NPR, 2018)

  • 90 % online spotřebitelů nevadí delší čekání na produkt, pokud prodejce může nabídnout dopravu zdarma. (NPR, 2018)

  • 91 % spotřebitelů ve věku 18 až 34 let důvěřuje online recenzím stejně, jako si váží názorů rodiny a přátel. (Qualtrics , 2020)

  • Pro 78 % online spotřebitelů jsou recenze produktů na e-shopu důležité. (NPR, 2018)

  • 39 % lidí, kteří nakupují online, uvádí, že zásadní vliv na rozhodování o nákupu má dostupnost zásady bezplatného vrácení zboží. (NPR, 2018)

To vše jsou data platná pro rok 2020/2021. A teď si představte, že k tomu všemu jsou lidé omezováni při nakupování různými pandemickými opatřeními. Pandemie si vynutila uzavření restaurací, obchodů s potravinami a dalších obchodů. Omezení také způsobila, že lidé museli zůstat doma a minimalizovat fyzický kontakt s ostatními tak, jak jen to bylo možné. Velká část z nich se proto začala spoléhat na online nákupy. Toto si samozřejmě uvědomili i tvůrci Instagramu.

Zajímavost: 45 % nakupujících raději nakupuje na Instagramu, zatímco 41 % by si vybralo Facebook. (The Drum, 2021)

Zdroj: https://business.instagram.com

Instagram už téměř nahradí plnohodnotný web elektronického obchodu

Je třeba si uvědomit, že nakupování na Instagramu bude mít pro zákazníky ještě další rozměr. Na Instagramu každý vytváříme svoji "výkladní skříń" a "výkladní skříně" našich oblíbených značek v nás vyvolávají důvěru. Díky snadnému přístupu k cenám a podrobnostem o produktech můžeme snadno klepnout na označený příspěvek ve zdroji nebo prostřednictvím tlačítka "nakupovat na profilu firmy". To vše lze zvládnout, aniž bychom opustili platformu Instagramu a museli přecházet přímo na eshop.

Vytvoření obchodu jedním kliknutím: Díky funkcím, jako jsou štítky produktů a karta "Obchod" v profilu, je nyní objevování a nakupování produktů na Instagramu snazší. Pro firmy je označení produktu stejně jednoduché jako označení osoby v příspěvku. A uživatelům umožňují snadný přístup k informacím o označeném produktu.

Tip: O nové funkci obchodu na Instagramu jste se mohli dočíst také v našem článku o aktualizacích Facebooku.

JAK SI OTEVŘÍT OBCHOD NA INSTAGRAMU KROK ZA KROKEM

S nastavením obchodu na Instagramu vám rádi pomůžeme - stačí nás kontaktovat. Pokud se do toho budete chtít pustit sami, postupujte následovně:


  1. Musíte ověřit způsobilost svého profilu na Instagramu

  2. V nastavení svého profilu přepněte nastavení na firemní účet

  3. Nezapomeňte připojit k Instagram účtu svou Facebook stránku

  4. Při vytvoření obchodu nahrajte katalog produktů

  5. Instagram váš účet zkontroluje

  6. Teď už jen stačí zapnout vytvořené Nákupy

  7. A můžete začít tvořit zajímavý obsah vyzývající k akci

1. Nejprve bude potřeba ověřit způsobilost profilu:

Pokud vaše firma vyhovuje všem těmto podmínkám, můžete si nastavit Nákupy na Instagramu.

2. Následně přepněte Instagram profil na firemní účet:

Instagram vás vyzve, abyste svým zákazníkům o sobě co nejvíce řekli, například: provozní dobu, adresu firmy, telefonní číslo nebo odkaz na váš web, apod.

3. Dalším úkolem bude propojit Instagram profil s facebookovou stránkou.


  • Pokud jste již na firemním Instagramovém profilu, klikněte na UPRAVIT PROFIL

  • Zde najdete sekci Veřejné informace o firmě vyberte - klikněte na STRÁNKA

  • Vyberte Facebook stránku, kterou chcete propojit s tímto IG profilem

  • Pokud Facebook stránku nemáte, musíte ji vytvořit. Nutné je mít FB stránku, nikoliv FB obchod.

4. Poté je třeba nahrát katalog produktů k tomuto profilu.

Katalog můžete k profilu připojit dvěma způsoby:

  1. SPRÁVCE KATALOGŮ: Pomocí tohoto návodu ve FB manageru si můžete katalog připojit sami.
  2. PARTNER POSKYTUJÍCÍ E-KOMERČNÍ PLATFORMU: Instagram nabízí v jednoduché formě integrace prostřednictvím některého z partnerů pro e-komerční platformy, jako je například Shoptet.

5 .Nahraný katalog ve firemním účtu předložte ke kontrole:

Požadavky na obchodní způsobilost najdete zde.

  1. Ve vašem IG profilu firmy klepněte na Menu.

  2. Klikněte na Nastavení.

  3. Zaregistrujte se do služby Nákupy.

  4. Zadejte účet ke kontrole podle návodu.

  5. V Nastavení se můžete kdykoli zkontrolovat v oddílu Nákupy stav kontroly.

Kontrola účtu obvykle trvá několik dnů, někdy i déle.

Instagram vás může vyzvat k ověření domény, kterou uvádíte. Pokud takovou zprávu dostanete, postupujte podle pokynů pro ověření domény. Když ověření dokončíte, opět pošlete účet ke kontrole.

6. Nyní bude potřeba si zapnout si NÁKUPY:

Konečně jste se dočkali a daný účet prošel schválením? Teď už jen zbývá zapnout funkci NÁKUPY.

  1. Na daném instagramovém účtu klepněte na

  2. Zvolte Nastavení

  3. Klikněte na Firma a pak na Nákupy

  4. Zvolte si katalog produktů, který chcete s účtem propojit

  5. Potvrďte volbu - Hotovo

7. Vaším posledním úkolem bude označování produktů v příspěvcích:

Nahrajte fotografii do feedu tak, jak jste zvyklí. Poté již jen označujete :

  1. Vložte fotku do feedu

  2. Napište popisek

  3. Klikněte na Označit produkty

  4. Klikněte na fotku

  5. Vyhledejte a vyberte produkt

  6. Potvrďte - Hotovo

  7. Nakonec jen klikněte na Sdílet

8. Bonusový bod: Naučte se využívat samolepky nakupování ve Stories:

Vyberete obsah vhodný pro stories a držte těchto kroků:

  1. V pravém horním rohu klikněte na ikonu samolepky.

  2. Zvolte si produktovou samolepku.

  3. Vyberte ze svého katalogu produkt, který chcete doporučit.

  4. Pak už jen vložíte produktovou samolepku na vámi zvolené místo ve stories.

  5. Samolepku můžete ještě graficky upravit - samozřejmě kliknutím na ni.

  6. Pak už jen sdílejte své produktové stories.

Hodí se vědět: Díky nové funkci pokladny mohou nakupující nakupovat produkty přímo na Instagramu, aniž by museli opustit aplikaci. Vzhledem k tomu, že 70 % nakupujících využívá Instagram k hledání nových produktů (Influencer Marketing Hub, 2021), firmy by měly tedy této funkce využít.

Jaké produkty jsou na Instagramu trendy?

Podle oberlo.com patří mezi nejoblíbenější produkty móda, hubnutí, zdraví, jídlo, fitness a technologie (Oberlo, 2021):

  1. Péče o vlasy a vlasové doplňky

  2. Dámská móda

  3. Hubnutí

  4. Krása (umělé řasy, prodlužování nehtů)

  5. Pánské produkty (hodinky, boty)

  6. Výrobky pro děti

  7. Kuchyňské produkty

  8. Zdraví a wellness (bělení zubů, místa pro wellness)

  9. Tech (technologické novinky, mobilní telefony, počítače, Internet)

S více než 25 miliony firemních profilů na Instagramu je docela snadné se ztratit v davu. Klíčové pro vás bude najít si na této platformě své místo. Odlište svou značku, aktivně zapojuje publikum a vytvořte tu nejoriginálnější "výkladní skříň". Jen tak dosáhnete toho, aby se vaši sledující stali také vašimi zákazníky. Myslíte, že budete s hledáním svého právoplatného místa ve světě online podnikání potřebovat pomoc? Ozvěte se nám a my vás světem marketingu rádi provedeme.


Zdroj: https://business.instagram.com