Algoritmus Instagramu 2022: Jak dosáhnout toho, aby byl váš obsah vidět?

21.03.2022

Algoritmus Instagramu je (podobně jako algoritmus Facebooku) je směsí faktorů, které rozhodují o tom, jaký obsahuje upřednostněn. Změny tohoto algoritmu ovlivňují každého, kdo platformu používá - zejména značky. Objevte všechny nejnovější faktory hodnocení a zjistěte, jak je využít ve svůj prospěch.

Na první pohled se tento seznam proměnných může zdát rozsáhlý nebo komplikovaný... ale vězte, že algoritmus odměňuje kvalitní a poutavý obsah.

Jak funguje algoritmus Instagramu?

Už asi tušíte, že algoritmus Instagramu je sada pravidel, která určují, který obsah se zobrazí.

"Používáme různé algoritmy, klasifikátory a procesy, z nichž každý má svůj vlastní účel," napsal v roce 2021 generální ředitel Instagramu Adam Mosseri v příspěvku na blogu nazvaném "Osvětlení toho, jak Instagram funguje". "Chceme využít váš čas na maximum a věříme, že nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je použití technologie k přizpůsobení vašeho zážitku."

Pokaždé, když uživatel otevře aplikaci, algoritmy Instagramu okamžitě prohledají veškerý dostupný obsah a pomocí těchto speciálních identifikátorů se rozhodnou:

  • Které příspěvky jdou na začátek newsfeedu a v jakém pořadí.

  • Které příspěvky jsou uvedeny v kartě Prozkoumat.

  • V jakém pořadí se příběhy, reels a momentky zobrazují ve zdroji a na příslušných kartách.

Ačkoli každá sekce aplikace bude brát v úvahu podrobnosti o vašem vztahu s vašimi sledujícími, relevanci obsahu a aktuálnost vašeho příspěvku, konkrétní specifické faktory, které přizpůsobují váš feed a příběhy, kartu Prozkoumat a Reels, se mírně liší - k tomu až za chvíli.

Ještě je důležité vědět, že každá sekce aplikace Instagramu také bere v úvahu:

  • Váš vztah s vašimi sledujícími: Sledujete se navzájem? Hledali vás podle jména? Píšete si navzájem zprávy nebo zanecháváte komentáře? Označujete se navzájem ve svých příspěvcích?
  • Relevance obsahu: Instagram sleduje suvislosti uživatelů a odvozuje, co je na dané fotografii nebo videu, aby nabízel obsah, který lidé chtějí.
  • Aktuálnost vašeho příspěvku: Novější příspěvky mají přednost před staršími.
Na první pohled se tento seznam proměnných může zdát rozsáhlý nebo komplikovaný... ale vězte, že algoritmus odměňuje kvalitní a poutavý obsah.

Algoritmus Instagramu pro FEED a STORIES

Algoritmus Instagramu zde třídí obsah účtů, které sledujete, a na základě následujících kritérií předpovídá, s jakou pravděpodobností budete s příspěvkem interagovat:

  • Informace o příspěvku: Kolik lajků dostal příspěvek? Kdy byl zveřejněn? Byla označena poloha? Pokud je to video, jak je dlouhé? Tyto signály pomáhají algoritmu Instagramu určit relevanci a popularitu příspěvku.

  • Informace o osobě, která příspěvek zveřejnila, a vaše historie interakce s ní: Instagram sleduje, kolikrát jste s danou osobou komunikovali (komentáři, lajky, zobrazení profilu atd.), aby se pokusil získat představu o tom, jak zajímavý pro vás může být tento člověk.

  • Vaše aktivita napříč platformou: Množství a obsah příspěvků, se kterými jste interagovali, dává Instagramu představu o tom, jaké další příspěvky by vás mohly zajímat.

Na první pohled se tento seznam proměnných může zdát rozsáhlý nebo komplikovaný... ale vězte, že algoritmus odměňuje kvalitní a poutavý obsah.

Algoritmus Instagramu pro kartu Prozkoumat

V kartě Prozkoumat se algoritmus podívá na předchozí příspěvky, které se vám líbily nebo s nimiž jste pracovali, a stáhne sbírku fotografií a videí ze souvisejících účtů, které (zatím) nesledujete.

Tyto fotografie a videa jsou poté seřazena podle toho, co by vás podle algoritmu mohlo nejvíce zajímat a na základě toho, s jakou pravděpodobností budete příspěvek lajkovat, sdílet nebo si jej uložíte.

  • Informace o příspěvku: Při výběru obsahu ke sdílení prostřednictvím karty Prozkoumat sleduje celkovou popularitu příspěvku pomocí signálů, jako je počet lidí, kteří ho lajkují, komentují, sdílejí a ukládají, a jak rychle k těmto aktivitám dochází.

  • Vaše historie interakce s osobou, která příspěvek zveřejnila: Většina obsahu nebude pocházet z účtů nových uživatelů, ale z účtů, se kterými jste v minulosti interagovali.

  • Vaše aktivita: Jaké příspěvky jste v minulosti lajkovali, komentovali nebo ukládali? Jak jste se dříve chovali na stránce Prozkoumat? Historie vaší aktivity ovlivňuje to, o čem Instagram předpokládá, že byste mohli chtít vidět.

  • Informace o osobě, která příspěvek zveřejnila: Pokud má účet v posledních týdnech hodně interakcí, je to pro Instagram signál, že vytváří nějaký zajímavý obsah, který by se mohl líbit i ostatním.

Na první pohled se tento seznam proměnných může zdát rozsáhlý nebo komplikovaný... ale vězte, že algoritmus odměňuje kvalitní a poutavý obsah.

Algoritmus Instagramu pro Reels

U Reels algoritmus čerpá z účtů, které sledujete, i z účtů, které nesledujete, a snaží se vás pobavit obsahem, o kterém si myslí, že ho budete sledovat až do konce.

Hodnotí to dle:

  • Vaše aktivita: Bere v potaz signály, jako jsou Reels, které se vám líbily, které jste okomentovali, a se kterými jste se zapojili. Právě ty pomáhají Instagramu pochopit, jaký druh obsahu by mohl být pro vaše zájmy nejrelevantnější.

  • Vaše historie interakce s osobou, která příspěvek zveřejnila: S Reels vám pravděpodobně budou nabídnuta videa od tvůrců, o kterých jste ještě neslyšeli... ale pokud jste s nimi již dříve nějakým způsobem interagovali, Instagram to také bere v úvahu. To je pravděpodobně důvod, proč vidíte spoustu obsahu od tvůrců, které znáte, ale ještě je nesledujete.

  • Informace o Reels: Algoritmus Instagramu se snaží uhodnout, o čem video je, na základě zvukové stopy a analýzy pixelů a snímků a zohledňuje také popularitu videa.

  • Informace o osobě, která příspěvek zveřejnila: Je autorem někdo se zaujatým publikem, nebo jehož obsah dostává konzistentní lajky a sdílení? Instagram s tím také počítá.

Na první pohled se tento seznam proměnných může zdát rozsáhlý nebo komplikovaný... ale vězte, že algoritmus odměňuje kvalitní a poutavý obsah.

Nyní, když jste vyzbrojeni informacemi o tom, čeho si Instagram od svých tvůrců a uživatelů cení, je na čase je využít ve svůj prospěch.

7 tipů pro práci s algoritmem Instagramu

Na první pohled se tento seznam proměnných může zdát rozsáhlý nebo komplikovaný... ale vězte, že algoritmus odměňuje kvalitní a poutavý obsah.


Tip: Nevíte, jaký obsah na ty sítě pořád tvořit? Mrkněte na 29 kreativních nápadů na obsah sociálních sítí.

Respektujte pokyny komunity

Ať už přidáváte příspěvky na Feed, do Reels nebo do Stories, algoritmy Instagramu omezují viditelnost obsahu, který je v rozporu s pokyny pro komunitu. Pokud sdílíte dezinformace, příspěvky, které jsou politické povahy, obsah, který je potenciálně znepokojivý nebo citlivý, nebo dokonce jen média s nízkým rozlišením, může se stát, že váš obsah bude mít menší dosah.

Buďte kreativní s Reels

Využijte příležitost zviditelnění přidáním Reels do svého obsahu. Jedná se o jednu z nejnovějších funkcí na Instagramu a zdá se, že se platforma zaměřuje nejvíce právě na tento formát.

Naplánujte si příspěvky ve správný čas, abyste dosáhli maximálního dosahu

Interakce s publikem je na Instagramu důležitým signálem, takže zveřejnění obsahu ve správný den a čas bude mít velký vliv na váš organický dosah.

Zesilte interaktivitu

Zapojení je pro algoritmus jedním z nejdůležitějších faktorů.

Nevytváříte obsah zaměřený na dotazy? Ve Stories jsou nálepky s otázkami, posuvníky emotikonů a ankety přímými způsoby, jak požádat své fanoušky a sledující, aby vyjádřili svůj názor. Stejně tak u příspěvků je přímé kladení otázek nebo povzbuzující komentář s titulkem spolehlivým způsobem, jak konverzaci rozproudit.

Komentáře jsou koneckonců nejlepším způsobem, jak algoritmu signalizovat zapojení (ačkoli nebudeme ohrnovat nos nad lajkem, sdílením nebo ukládáním), takže vyzvěte své publikum, aby se ozvalo, kdykoliv to bude možné.

Pro informaci: Obecné měřítko pro "dobré" zapojení na Instagramu je někde mezi 1-5 %. Ale průměrná míra zapojení na Instagramu pro firemní účty byla do roku 2021 0,83 % .

Pokud chcete zlepšit svou vlastní míru zapojení, máme několik tipů:

  • Definujte své publikum, abyste věděli, co od vás chtějí.

  • Odpovídejte na komentáře a zprávy.

  • Vytvořte průběžný příběh, kde můžete sdílet příspěvky, ve kterých jste byli označeni (ano, mluvíme o UGC metodě).

Využijte sílu hashtagů

Algoritmus Instagramu nemůže pochopit a obdivovat roztomilý obrázek kočky v brýlích tak, jak to dokáže lidský mozek, ale rozumí hashtagu #catsofinstagram #kockynainstagramu.

Použití přesných a popisných hashtagů je skvělý způsob, jak označit svůj obsah pro maximální dosah. Pokud algoritmus dokáže vypočítat, o čem je vaše fotografie nebo příspěvek, může ho snadněji sdílet s lidmi, které toto konkrétní téma zajímá.

Abyste správně používali hashtagy, neplácejte do všeho jen #loveandlight a #instagood. Místo toho se ponořte do svého tématu, proveďte průzkum a používejte hashtagy, které ve skutečnosti popisují, o čem váš příspěvek je.

Přispívejte důsledně

To je klíčové, ať už hledáte pomoc s dosahem, zapojením nebo růstem sledujících. (Protože ty tři věci spolu samozřejmě souvisí.)

Firmy v průměru zveřejní 1,6 příspěvků do svého feedu za den. Pokud to zní jako příliš mnoho, není tomu tak. Během Týdne tvůrců na Instagramu v červnu 2021 šéf Instagramu Adam Mosseri prozradil, že četnost zveřejňování 2 - 3 příspěvků ve feedu za týden a 2 příběhů za den je ideální pro budování publika.

Automatizujte

Dobrý analytický nástroj Instagramu přesahuje obyčejné metriky a pomůže vám zaměřit se na vaše publikum a identifikovat druh obsahu, pro který se budou vracet.

Pokud si například jednou za měsíc uděláte čas podívat se na čísla a zjistit, co funguje, pokud jde o obsah, čas zveřejňování a hashtagy, ušetří vám to spoustu zbytečného úsilí.

Platformy sociálních médií se samozřejmě neustále vyvíjejí, takže v průběhu let určitě přijdou další změny v algoritmu Instagramu. Ale nevěšte hlavu, pokud tvoříte opravdu kvalitní a líbivý obsah, publikum se vás bude držet.

V sociálních sítích trochu plavete? Potřebujete poradit s jejich nastavením nebo si nevíte rady s tím, jak a pro koho vlastně obsah na nich tvořit? Kontaktujte nás a společně vyladíme vaše profily a nastavíme tvorbu obsahu tak, aby vám vše šlapalo tak, jak si představujete.