8 příkladů seskupování produktů, které zvýší vaše tržby

18.03.2022

Již v roce 2006 Amazon uvedl, že připisuje 35 % svých příjmů křížovému prodeji. Představte si, že byste vydělávali třetinu (nebo více) svých příjmů pouze z produktů, které si vaši zákazníci koupí nad rámec svého původního nákupu. Není divu, že Amazon vykázal v roce 2021 celosvětové tržby více než 469 miliard dolarů. Zjistěte, jak efektivně seskupovat produkty, zvýšit tržby a vyprázdnit sklady!

Křížový prodej je v e-commerce dokonalým nástrojem, jak zvýšit prodeje - stačí zákazníkům poskytnout přesvědčivý důvod k nákupu více než jedné položky. Jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout, je sdružování produktů, tak se pojďme podívat na jeho nejlepší příklady.

Co je to sdružování produktů?

Sdružování produktů zahrnuje seskupování několika produktů dohromady a jejich prodej jako kombinované balení, často za nižší cenu, než kdyby byly prodávány jednotlivě.

Sdružování produktů pomáhá e-shopům zvýšit průměrnou hodnotu objednávky. Navíc to může být také účinný způsob, jak se zbavit méně atraktivních produktů nebo produktů na konci řady tím, že je spojíte se svými bestsellery.

Možnosti sdružování produktů:

  • Čisté sdružování :

Produkty v tomto balíčku nelze zakoupit samostatně - existují pouze v rámci balíčku. Chcete-li získat každodenní příklad z oblasti mimo e-commerce, zapněte si televizi a podívejte se na jednotlivé kanály. Tyto kanály většinou nelze koupit jednotlivě - jsou k dispozici buď jako balíček, nebo vůbec.

  • Smíšené sdružování:

Zde zahrnujeme produkty, které lze zakoupit samostatně. Zákazník si často bude moci sestavit svůj vlastní mix-and-match balíček, který mu pomůže cítit se, že má transakci pod kontrolou.

  • Cross-sell sdružování:

Jedná se o seskupení doplňkového produktu - často s položkou s vyšší cenou. Například když si koupíte nový smartphone, prodejce vloží k produktu pouzdro nebo sluchátka.

  • Balíček "Kupte jeden, získejte jeden":

S touto taktikou sdružování jsou spotřebitelé vybízeni ke koupi jednoho produktu za plnou cenu, aby získali další produkt s výraznou slevou (nebo dokonce zdarma).

Nyní se podívejme na osm příkladů sdružování produktů, které si můžete "propůjčit" pro svůj vlastní e-shop.

1. DAY-SPA-SHOP.CZ

Balíčky jsou sestaveny z několika produktů, které je možné zakoupit jednotlivě, ovšem v tomto balíčku je jejich nákup výhodnější. Cílem je zde ukázat, jak se produkty v balíčku vzájemně doplňují. Zákazník tak nemusí přemýšlet nad tím, jaký produkt zvolit, aby jeho potřeba byla uspokojena komplexně.

Balíček na Kurkumové mléko je speciálním setem pro přípravu kurkumového mléka. Obsahuje "4 nezbytnosti" pro přípravu oblíbeného ájurvédského nápoje.

2. I-KVETINY.CZ

Nedávno jsme všichni byli bombardováni reklamami na dárky ke dni svatého Valentýna - což nás přivádí k dalšímu příkladu. Vybízí zákazníky, aby k nákupu květin přidali luxusní dort a šampaňské a vytvořili tak "promyšlenější" dárek ke dni svatého Valentýna. Tento příklad ukazuje hodnotu sezónního balíčku - souvisí s klíčovým datem, událostí nebo trendem.

3. Anastasia Beverly Hills

Existuje spousta chytrých taktik, které můžete použít, abyste skutečně "prodali" hodnotu svých balíčků. Kosmetická značka Anastasia Beverly Hills používá několik z nich k propagaci svého balíčku Flawlessly Ever After, který byl uveden na trh před Valentýnem.


Nejprve rozdělí balíček na jednotlivé části, aby bylo zcela jasné, co získáte:

Jak vidíte, každý produkt je doprovázen vlastním hodnocením a cenou, což pomáhá vytvářet dojem, že vše je samo o sobě velmi žádoucí:

A je tu další chytrý krok v horní části stránky, hned pod názvem a popisem produktu, kde uvádí cenu balíčku vedle "plné ceny" (tj. kombinované ceny všech jednotlivých produktů).

Takto se dá kamuflovat to, že se zoufale snažíte vyklidit ze svého skladu například drobné produkty, které se vyskladňují hůře.

4. ASOS

Předchozí příklady v tomto článku se zaměřily na smíšené sdružování. Ale jak víme, existuje více než jeden typ balíčku produktů.

Zde nám ASOS dává příklad čistého sdružování, ve kterém nelze produkty zakoupit jednotlivě ve stejném obchodě.

Pro ASOS má smysl prodávat tento balíček fotoaparátu jako čistý balíček. Koneckonců, když myslíte na fotografické produkty, nemyslíte automaticky na "ASOS". Prodejce nechce ucpat své obrovské sklady nekonečným příslušenstvím k fotoaparátům. Místo toho je nabízí jako balíček. ASOS jasně ukazuje, že jde o exkluzivní balíček: Pokud chcete tento výběr produktů v jediném balíčku za tuto cenu, nikde jinde jej nenajdete.

5. Sweaty Betty

Slyšeli jste někdy frázi "always be closing"? Jde o to, že na uzavření obchodu není nikdy příliš brzy. To platí i pro sdružování produktů. Většina maloobchodníků považuje sdružování za něco, co představí, jakmile se zákazník dostane na stránku konkrétního produktu, nebo možná až poté, co přidal produkt do svého nákupního košíku, jako "Líbí se vám tento produkt? Proč si jej nekoupit s tímto jiným produktem?"

Značka Sweaty Betty dělá věci trochu jinak. Má celou stránku kategorie věnovanou balíčkům produktů:

Když budete na této stránce posouvat různé produkty dolů, uvidíte spoustu dalších zpráv, které vysvětlují, jak proces sdružování funguje...

...a zdůrazňuje přidanou hodnotu, kterou nabízí:

Toto je chytrý přístup, protože ve chvíli, kdy zákazník najde produkt, který se mu líbí, myšlenka pořídit si ho společně s něčím dalším mu již byla představena. To znamená více položek na transakci a vyšší průměrnou hodnotu objednávky.

6. H&M

Dostáváme se k dalšímu příkladu a to značky H&M. Módní gigant zde spojuje dvě základní mikiny s uvolněným střihem do smíšeného balíčku:

Pro doplnění kontextu, tyto svetry se prodávají za 9,99 GBP za kus, když se prodávají jednotlivě, takže se zde nedíváme na prémiové produkty.

Co to znamená pro H&M? Přemýšlejte o tom: prodej těchto dvou položek společně ve skutečnosti šetří maloobchodníkovi peníze na přepravních nákladech a zároveň snižuje množství zásob v jeho skladu.

7. Murad

Zpátky do světa péče o pleť! Značka Murad nám ukazuje další fantastický příklad, jak demonstrovat hodnotu, kterou nabízí balíček produktů.

Opakovaně uvádí, že cena jeho 3-Step Glow Bundle je o 37 $ levnější než kombinovaná cena jednotlivých produktů:

To nenechává zákazníka na pochybách, že zde dostává výraznou slevu. A nejen to, Murad si také udělá čas, aby zdůraznil a popsal tři základní části svého balíčku:

Mají promyšlené také popisky, které poukazují na návaznost a účinky produktu, pokud je zakoupíte v tomto balíčku.

Samozřejmě si můžete koupit každou položku samostatně. Ale jejich společným nákupem získáte všechny nástroje, které vaší pleti dodají jasnou a zdravou záři - a navíc ušetříte spoustu peněz.

8. HelloFresh

Někdy může být sdružování produktů tak chytré, že si toho sotva všimnete. Tento druh jemného čistého sdružování je v podstatě celý obchodní model společnosti HelloFresh. Podívejte se na jeden z jejich mnoha možností receptů a uvidíte, že se jedná o jeden velký balík:

Je zřejmé, že HelloFresh nemá zájem prodávat červenou cibuli, papriku a mleté ​​hovězí maso jako samostatné produkty.

Hodnota služby donášky jídel - a jejích předplatitelů - pramení ze spojení všech těchto produktů dohromady, poskytnutí snadno pochopitelného receptu a odeslání všeho přímo k zákazníkovi.

To je důvod, proč si za svou službu účtuje 50+ $ týdně. Samozřejmě jsou si toho vědomi a tak vám vždy na konci obchodu připraví ještě nějaké překvapení.

Sdružování produktů je obecný termín pro celou řadu strategií upsellingu a cross-sellingu. Ať už zákazníkům umožňujete kombinovat samostatné produkty, nabízíte balíčky produktů, které neprodáváte jednotlivě, nebo spojujete levnější příslušenství s položkami s vyššími cenami, výsledky jsou stejné: Prodáte více produktů a zvyšujete průměrnou hodnotu objednávky. A vaši zákazníci mají pocit, že při nákupu získali větší hodnotu, což jim dává ještě více důvodů, aby u vás v budoucnu nakupovali znovu.

Hledáte další způsoby, jak zvýšit své prodeje? Ať už potřebujete poladit celý marketing, nastavit efektivní komunikaci na sicuálních sítích, nebo jen nakoupnout své PPC kampaně, kontaktujte nás - společně objevíme mezery ve vašem byznyse a zjistíme, jak mu můžeme pomoci růst.