29 kreativních nápadů na obsah sociálních médií, které byste měli vyzkoušet

21.02.2022

Ráno vstanete a víte, že musíte vychrlit nové nápady na obsah sociálních médií, abyste udrželi zájem svých sledujících a přilákali na váš účet nové lidi. To ale může být vyloženě vyčerpávající. Být každý den kreativní a dodávat skvělý obsah na více platforem nelze donekonečna, někdy to chce inspiraci. Pokud už vám docházejí nápady, máme jich pro vás hned dalších 29!

1. Vytvořte denní, týdenní nebo měsíční sérii

Jeden dobrý nápad se může stát motorem pro další skvělý obsah, pokud z něj uděláte opakující se sérii. Najdete si téma spjaté s vaším oborem, které můžete postupně rozvíjet. Zkuste své sledující edukovat, bavit nebo jim dávat různé rady a zprostředkovávat rozhovory.

Může být pro vás mnohem snazší vymyslet speciálního hosta nebo téma, které zapojíte do již existujícího formátu, než začínat každý týden od nuly. A vaše publikum zase ocení konzistentní obsah.

2. Uspořádejte soutěž nebo rozdávejte dárky

První fakt je, že lidé milují věci zadarmo. A druhý fakt je, že dárek je rychlý a snadný způsob, jak zaplnit díru v kalendáři obsahu během okamžiku a zajistit opravdu velký dosah příspěvku.

Stačí vyfotit produkty a vytvořit podmínky soutěže tak, abyste z ní vytěžili maximum. Doporučujeme zvolit:

  1. Stát se fanouškem stránky

  2. Dát reakci na příspěvek

  3. Sdílet příspěvek na profilu nebo ve stories

  4. Označit v komentáři nějakou osobu

3. Využíjte zvědavosti uživatelů

Využijte neukojitelnou zvědavost svého publika pomocí živého přenosu "zeptejte se mě na cokoliv".

Někteří lidé rádi dělají živé vysílání na Instagramu, TikToku nebo Facebooku a živě odpovídají na otázky přímo z komentářů. Pokud se na to necítíte nebo nemáte dost času, můžete také vytvořit sérii příběhů na Instagramu pomocí nálepek s otázkami.

4. Zapojte influencery

Ať už se spojíte s velkým influencerem s početným publikem nebo mikroinfluencerem se specializovanou základnou, vždy uděláte správný krok kupředu. Předání "klíče" k vašemu účtu někomu s věrnými fanoušky vám může přinést větší zapojení uživatelů, zvýšení prodejů i počtu sledujících. A může vás osvobodit od tvorby obsahu, jelikož influenceři jej vytvoří efektivně za vás.

5. Sdílejte relevantní obsah

Vybraný obsah je obsah vytvořený například na webu, který se rozhodnete sdílet na sociálních sítích. Může to být cenný blogový příspěvek od společnosti ve vašem oboru nebo třeba odborná rada z relevantního zdroje, ​​kterou vaše publikum ocení a bude se mu líbit.

Jinými slovy, pokud už existuje skvělý článek, e-book, pin nebo video na Youtube, které by se vašemu publiku líbilo, proč ho nesdílet?

6. Přepracujte svůj vlastní obsah

Pokud máte úžasný blogový příspěvek, proč nevytvořit nějakou grafiku s citáty pro Instagram? Nebo nenatočit video inspirované daným obsahem a sdílet ho na Facebooku?

Když sdílíte svůj obsah pouze na jedné platformě, přicházíte o příležitost oslovit publikum, které vás sleduje jinde.

To neznamená, že by to mělo být pouze kopírování a vkládání: jde o vyjádření existujících nápadů neotřelými způsoby.

7. Uspořádejte výzvu

Výzvy, které mají tendenci se šířit online, obvykle zahrnují taneční pohyby nebo například snězení něčeho hrozného, ​​ale nemusíte zacházet tak daleko.

Můžete například vytvořit kosmetickou výzvu k péči o pleť, nebo vytvořit sportovní výzvu a podobně.

8. Vytvořte návod nebo tutoriál

Podělte se o své zkušenosti pomocí tutoriálu nebo videa s návodem. To představuje přidanou hodnotu a upevňuje váš status skutečného profesionála v oboru.

9. Oslavte "národní den" jakéhokoli druhu

Existují miliony svérázných svátků - a můžete je také využít pro trochu inspirace.

Můžete například využít "Mezinárodní den psů" a sdílet vtipná psí videa. Vaši sledující si tak potvrdí, že jste zábavní a navíc máte rádi psy.

Nebo se zaměřte na světové dny oslavující zdraví, které je důležité úplně pro každého.

10. Vytvořte meme

Účastí v trendových meme formátech můžete předvést smysl pro humor vaší značky nebo prezentovat své sdělení v zábavné formě.

11. Dejte svým zákazníkům pozornost

Pomocí běžné akce zaměřené na zákazníky můžete snadno představit svůj produkt nebo službu. Požádejte je, ať váš produkt nebo službu představí ve svém prostředí, vysvětlí v čem je produkt okouzlil a jak jej používají. Nezapomeňte je k tomu také správně motivovat - třeba slevou. Vaši zákazníci se navíc také cítit hrdí a výjimeční a pozitivní emoce spojené s vaší značkou zajistí, že se k vám budou chtít vracet.

12. Vytvořte anketu "To nebo tamto"

Společnost je stále polarizovanější a polarizovanější... tak proč se do toho neopřít a nepřimět své sledující, aby si vybrali stranu? Touto metodou můžete podpořit budování zapojení sledujících. Možná vyvoláte vzrušující debatu, nebo se možná dozvíte něco málo o zákaznických preferencích. Tak jak tak: je to výhra.

13. Vezměte je do zákulisí

Ať už jde o živé nebo sestříhané video, vaše publikum se rádo dozví, co se děje v zákulisí - tak jim to dopřejte!

Nepotřebujete mít před kamerou popové idoly, abyste se s tímto druhem obsahu vyšvihli. Představte svou kancelář nebo práci ve výrobě daného produktu. Ukažte, jakou atmosféru máte ve skladu při zasílání objednávek nebo jak vytváříte novou kolekci. Sledující oceňují autentické nahlédnutí za oponu naleštěných finálních fotografií, které se objeví ve feedu.

14. Sdílejte své milníky

Výročí, počet objednávek, vyskladnění skladu ... jsme si jisti, že i vy máte nějakou významnou příležitost, kterou stojí za to oslavit!

První výročí otevření vaší malé firmy? Jubilejních 500 000 sledujících? Najděte velké kulaté číslo a poplácejte se po zádech.

Ať už máte naplánovaný speciální živý přenos nebo jen připomenete událost obrázkem/bannerem nebo textovým příspěvkem, ukážete tím svým zákazníkům, jak daleko jste díky nim došli. A nezapomeňte jim také poděkovat!

15. Sdílejte seznam čtení nebo seznam skladeb

Vaše knihovna médií o vás hodně vypovídá... nebo o vaší značce. Proč se o malý kousek nepodělit se svými sledujícími?

Seznam podcastů, seznam vánočních skladeb nebo seznam pořadů, kterými je váš tým posedlý, může vaší značce dodat trochu lidskosti a možná dokonce vyvolat diskuzi nebo jiná doporučení v komentářích.

16. Ukažte svůj produkt v překvapivé situaci

Přejděme přímo k příkladu - pokud jste značka make-upu, udělejte si make-up v metru... nebo v autobusu. Vidět známé produkty v neobvyklých situacích je spolehlivý způsob, jak zaujmout a pobavit své publikum.

17. Vytvořte zpomalené video

Díky pomalému pohybu vypadají i ty nejobyčejnější aktivity cool: je to prostě mrazivý efekt. Přidejte trochu hudby a máte hotovo.

Takže na co čekáte? Lidi to baví a následují to. Tento obsah je využívaný hlavně na TikToku nebo Reels.

18. Podělte se o nějaké moudro

Vytváření stylové grafiky s radami relevantními pro značku je skvělý způsob, jak se stát odborníkem a zdrojem hodnotných informací.

19. Ukažte obsah vytvářený uživateli

Můžete například vytvořit konkrétní kampaň a hastag, který s ní bude spjatý. Uživatelé tak vyzvete k shromažďování obsahu, který najdete podle # na jednom místě. Tento obsah můžete přepracovat a využít na dalších platformách.

Tato strategie může být velkým hitem třeba v období dovolených nebo o Vánocích.

20. Zveřejněte recept

Všichni jíme! Nemusíte být food blog, restaurace, slavný šéfkuchař nebo značka nádobí, abyste mohli naservírovat lahodné jídlo. Stačí najít volné spojení se svou značkou a sdílet ingredience a postup nebo video s návodem.

21. Požádejte své sledující o radu

Lidé rádi poradí to, co vědí. Například influencerka Jillian Harris požádala o radu, jak přimět své děti jíst vegetariánské obědy, a odpovědi zpracovala do hodnotného vzdělávacího obsahu.

22. Poblahopřejte někomu k úspěchu

Někdo ve vašem oboru - ať už jiná značka nebo jednotlivec - pravděpodobně v poslední době udělal něco skvělého. Proč jim neprokázat trochu náklonnosti a úcty?

Můžete jim dostatečně zalichotit, aby vám poslali zprávu nebo zmínku, což by vás mohlo dostat před jejich vlastní věrné publikum.

23. Představte členy svého týmu

Nemusí to být nutně nová posila vašeho týmu. Zaměřit se na skutečné lidi za vaší značkou, kteří ji pomáhali týdny, měsíce nebo roky udovat, je skvělý způsob, jak ukázat své uznání - a lidskost. Lidé milují lidské příběhy, pády a úspěchy. Tak jim to v určité míře dopřejte.

24. Udělejte charitativní akci

Ukažte své firemní hodnoty pomocí charitativní akce.

Sociální platformy jsou skvělým způsobem, jak v dnešní zrychlené době někomu pomoci. Mohou pomáhat jak vaši sledující i vy samotní.

Takovou výzvu k darování 1 koruny někomu, kdo to potřebuje, za každý zmíněný komentář u daného příspěvku, nenechá žádného uživatele chladným. Vy pomůžete dobré věci a vaši sledující vás za to budou milovat. A kdo ví, jak silný bude dosah takového obsahu!

25. Tajemné odhalení

Přichází velké oznámení?

Vybudujte napětí a nechte své publikum hádat pomocí tajemného traileru, fotografie z natáčení, provokativního, ale bezkontextového citátu nebo oříznutého či detailního záběru. Pokud má vaše značka nějaké renomé a lidé ji sledují, určitě je tento obsah bude zajímat.

26. Pochlubte se svými recenzemi

Pokud o vás lidé mluví (a říkají hezké věci), nenechávejte si to pro sebe.

Skvělé grafické zpracování s recenzemi nebo reálné fotografie s přidanou recenzí spokojeného zákazníka jsou nejlepší formou, jak dokázat, že váš produkt nebo služba funguje.

Není to chlubení, pokud je to pravda, že?

Těchto 26 nápadů by vás při tvorbě obsahu na sítě mělo pěkně zaměstnat alespoň na pár týdnů. Pokud hledáte ještě více inspirace, nebo chcete s tvorbou obsahu na sítě pomoci, kontaktujte nás. Společně zjistíme, jak váš obsah na sítích posunout ještě o stupeň výš.