14 trendů grafického designu pro rok 2022

21.02.2022

V roce 2022 se vrací živé a pop-artové barvy. Trendy se mění, ale některá témata, jako jsou právě výrazné barvy, umělecká typografie či abstraktní tvary, zůstávají stále aktuální. Aby byly nové grafické návrhy zapamatovatelné a rezonovaly s cílovým publikem, musí s trendy držet krok. Značky, které jsou ochotné ten krok s novými trendy držet, mají oproti těm, jejichž návrhy zůstávají rok co rok stejné, veliký náskok.

Chcete s trendy ten krok držet a ukázat světu, že je i vaše značka stále "fresh"? Seznamte se s trendy roku 2022: Silné tahy štětcem, umění ve 3D, uklidňující barvy, formy, které nás přiblíží přírodě, chaotické písmo, zlato, ...

1. Sklomorfismus

Tento typ designu zná pravděpodobně každý, kdo četl nějaké články o designových trendech pro tento rok. Mnoho lidí posouvá svůj design uživatelského rozhraní směrem k trendu "Glassmorphism", neboli sklomorfismus. Jedná se o styl, který je velmi oblíbený v UI designu. Rámečky a tlačítka na pozadí jsou rozmazané, takže vypadají jako sklo, ale stále jsou přes ně vidět některé tvary, světlo, barvy a další prvky.

Tyto prvky mohou být při správném použití velmi moderní a elegantní. To umožňuje uživatelskému rozhraní splynout s pozadím a dává uživateli pocit hloubky. Tento styl designu byl popularizován v designovém systému iOS7, ale od loňského roku se znovu dostává na výsluní.

Pozor: Pokud se však používá příliš často nebo bez pečlivého zvážení, může způsobit, že návrhy uživatelského rozhraní budou matnější. Může rozmazat čáry, vše se bude zdát být průhledné a vytržené z kontextu. Tato technika by neměla být nadužívána. Tento styl má totiž tendenci vytvářet ve vašem návrhu tlumenější barvy a odstíny - mějte na paměti, že tlumené barevné palety mohou mít vliv na finální vizuální zážitek.

2. Retro-futurismus

V letošním roce uvidíme vzestup retro-futurismu. Přestože již léta existuje mnoho "vintage" a "retro" stylů, nejnovějším trendem je přebírat vizuální prvky z vintage zdrojů a modernizovat je tak, aby vznikl současný designový styl. Zvláště typografie je oblíbenou oblastí, kde je retro design výrazný. Návrháři používají tučná písma, která evokují retro plakáty, ale zjednodušili je do modernější podoby.

S výraznou typografií jsou spojena například 60. léta, jejichž styl se spojený také s výraznými barvami a retro atmosférou. Myslíte, že právě tento styl by mohl oslovit vaše publikum?

3. Pop-art a komiks

Tradiční komiksový design byl nedávno aktualizován a nyní se vyznačuje svými těžkými typy písma, akčními liniemi a směsí výrazných a zrnitých barev. Tento styl, stejně jako pop art, se vyznačuje svým designem a barvou. S tímto typem grafiky můžete získat kontroverzní reakce. Existuje mnoho stylů komiksového umění a mnohé se v průběhu let změnily. Všechny však sdílí společné téma: jasné barvy a surrealistická kresba.

Tento trend není žádným překvapením, vezmeme-li v úvahu, že Marvel se stal jednou z celosvětově nejúspěšnějších filmových franšíz a filmy jako Suicide Squad, Avengers a Watchman byly velmi úspěšné.

4. Ručně kreslené ilustrace

Ručně kreslené ilustrace vyzařují autenticitu a atmosféru, se kterou se uživatelé budou chtít identifikovat. Za poslední rok se tímto směrem vydalo mnoho značek. Vlastní ilustrace může zprostředkovává neopakovatelnou atmosféru, které s jiným typem grafického designu docílit zkrátka nelze.

Vaše návrhy budou mít osobní nádech, a budete mít unikátní obsah, který vaši uživatelé okamžitě rozpoznají. Tento trend lze začlenit do vaší práce vytvořením jednoduchých ilustrací, které pak přidáte k existujícímu designu. Je to skvělý způsob, jak se odlišit od konkurence a přitom zůstat v povědomí lidí.

Věděli jste, že: svým klientům umíme takové ilustrace na míru vytvořit? Svěřte nám svůj obsah na sociálních sítích a my vytvoříme unikátní styl přímo pro vaši značku - stačí nás kontaktovat.

5. Černobíle provedení

Stále vidíme nové a nové značky, které se přiklání k využití černobílých palet. Je to skvělý příklad toho, jak technologie a současná kultura mohou přímo ovlivnit design a změnit to, co je populární.

Existuje mnoho důvodů, proč zvolit celkově tmavší barevné schéma. Nejdůležitějším důvodem však je, že jsou šetrnější k očím. Všichni jsme za poslední dva roky strávili hodně času na svých telefonech a přílišné množství modrého světla našim očím rozhodně nesvědčí. Tmavé pozadí dává vyniknout textu a příliš oči nenamáhá. Často se tento motiv využívá v kombinaci s křiklavými barvami, které lidem sdělují to nejdůležitější.

Je pravděpodobné, že černobílé vzory budou populárnější než ty retro, co myslíte?

6. Design Monochrome/duochrom

Už jsme probrali popularitu černobílého designu, který je známý jako achromatický design. Teď je třeba zmínit také rostoucí popularitu monochromatického / duochromatického (jednobarevného nebo dvoubarevného) designu.

Tento trend umožňuje spotřebitelům soustředit se na důležité věci, jako je váš produkt nebo zpráva. Nerozptylují se tak barevnými a okázalými návrhy. Harmonie lze dosáhnout použitím monochromatických nebo duochromatických barev.

Krásné, přímočaré a přitom přitažlivé. Monochromatický a dvoubarevný design zaručeně udělá dojem, a pokud zvolíte vhodnou barvu, vaše poselství jistě nezůstane bez zájmu.

7. Inspirace přírodou

@zdroj:/mabelthefashionmuse.com

@zdroj:designstack.co

Přírodní prostředí je v grafickém designu jedním z nejlepších zdrojů inspirace. Nespočet značek používá prvky, které napodobují nebo evokují ty přírodní.

Využívají se tlumenější barevné palety barev a schémata, která využívají zemské tóny nebo jemné pastely. Používejte prvky, které jsou přirozené, jako jsou květiny, stromy, listy a jemné barvy. Dodejte jim textury, které připomínají dřevo, kámen apod.

V posledním roce byli lidé nuceni zůstat převážně doma a jediným únikem byla právě příroda. Proto se pohled na ni propsal do našich myslí.

Také v estetických marketingových konceptech a sociální komunikaci hrají právě přírodní prvky obrovskou roli. Lidé na Instagramu a Facebooku chtějí být tak trochu "zelení" a dávají důraz na ekologii a přírodu. Právě proto mnoho influencerů a firemních stránek využívá k propagaci svých značek zemité přírodní odstíny.

8. Psychedelický design

Psychedelie byl hudební a umělecký trend, který v 60. a 70. letech podporoval hnutí hippies. Latinský výraz, ze kterého pojmenování tohoto hnutí vychází, znamená "otevřít mysl". Bylo to hnutí, které podporovalo užívání psychedelických drog s cílem otevřít mysl pomocí halucinací. A 70. léta jsou zpět!

Můžeme mluvit o komplexním kulturním momentu, který zahrnuje způsob mluvy, styl oblečení, využívané barvy apod. Psychedelie byla kombinací chaotických obrazů a abstraktních tvarů. Psychedelický design byl inspirován pop-artovým použitím intenzivních barevných vzorů a optických barevných efektů, proto je snadno rozpoznatelný a jeho jasné barvy a jedinečné tvary vytvářejí téměř efekt optické iluze.

9. Jednoduchá vizualizace dat

Proč data vizualizujeme? Na to je krátká odpověď - usnadňují pochopení informací. Aby byly informace snadno stravitelné, je třeba zjednodušit jejich prezentaci tak, aby čtenář rychle pochopil závěr, ke kterému se ho autor snaží pomocí obrázku dovést. Vezmeme-li v úvahu to množství dat, se kterými se lidé v poslední době setkávají, jsou čtenářsky přívětivé obrázky zásadní, neboť udržují pozornost a neodrazují množstvím textu. Pamatujte, že složité informace jsou obvykle ignorovány, protože v online prostředí mají lidé tendence spíše skenovat, než pozorně číst.

Data lze například zjednodušit pomocí koláčových nebo bublinových grafů. Pokud jste ale kreativní člověk nebo chcete něco atraktivnějšího, je tvorba infografiky tou nejlepší volbou. Ujistěte se ale, že máte všechny potřebné informace, které chcete graficky prezentovat a že jsou dobře vizualizovatelné.

10. Klasická patková písma

Patková písma, která se datují až do 15. století, jsou jedním z nejstarších dodnes používaných písem. Všimněte si, že klasická patková písma mají v horní a dolní části (nebo na obou stranách) písmen malé "ozdoby" - patky.

Patková písma vyvolávají pocit nostalgie a vyzařují eleganci v každém slově. Při propagaci značky pomáhají navodit specifickou atmosféru a jejich jednoduchost dodává webům zvláštní auru, která je u uživatelů velmi oblíbená. Patková písma fungují jak na sociálních sítích, tak na blozích.

11. Slide deck na sociálních sítích

Slide decky na sociálních sítích jsou přesně tím, co byste od jejich názvu sami odvodili - prezentací krok za krokem ve formě slajdů. Jsou určeny ke sdílení na sociálních sítích a ve zprávách. Nejefektivněji fungují na Instagramu, protože tato platforma je používána ke zpracování obrázků ve výchozím nastavení.

Marketéři mohou pomocí posuvníků přepracovat nejdůležitější obsah z blogového příspěvku nebo do nich dokonce shrnout celý článek. Slide decky jsou docela užitečné k aktivaci vašich sledujících k akci, aniž byste potřebovali přímý odkaz. Prostřednictvím těchto videí nebo obrázků tak můžete efektivně zvýšit zapojení svého publika. Mohou být také použity pro B2C společnosti při uvádění produktů na trh, protože poskytují sdělení v jednoduchých vizuálních efektech.


12. Nostalgie 90. let

autor: Jordan Jacob

autor: Iconic Graphics

V roce 2022 se retro comeback dostal až do 90. let, která se vracejí v nejrůznějších inkarnacích. Pokud mluvíme konkrétně o trendu v grafickém designu, opět se opírá o nostalgii. Díky němu zažíváme 90. léta prostřednictvím designových vzorů Memphis, jednoduchých emotikon a primitivních internetových rámců. Milým vzpomínkám z dětství vládnou světlé barevné bločky a kapající sliz. Pokud uvažujete o grafice s nádechem "old-school cool", je tento trend ta pravá volba.

13. Parametrické vzory

autor: VERITAS

autor: Redsoul™

Vzory jsou základem grafického designu. Jsou užitečné pro rozdělení plných barev a přidání vizuálního zájmu na pozadí. Ale v roce 2022 jdou vzory do popředí prostřednictvím parametrické geometrie.

Parametrické vzory se skládají ze složitých geometrických struktur, kde se každá čára mění v závislosti na své relativní poloze. Ve skutečnosti je styl založen na grafech parametrických rovnic. Ačkoli jsou tyto vzory zakořeněny v geometrii, jsou plynulé a trojrozměrné, což jim propůjčuje iluzi pohybu. V návrzích roku 2022 se parametrické vzory používají k reprezentaci složitosti jejich předmětu, ať už jde o lidskou komunikaci nebo identitu.

14. 2D/3D MASHUP

Šťastný Burguer Day! od Fran Solo

Koloběžky, koloběžky všude. bitfuelem _

Trend 3D designu stále pokračuje, vyvíjí a dále prosazuje. Designérům nabízí téměř neomezené možnosti.

Od hyperrealistických 3D vizuálů, které stírají hranice mezi digitálním a reálným, až po vysoce kreativní mashups s 2D a papírovými výřezy. Pokud jde o druhou možnost, rok 2022 ukáže, jak skvěle může spojení 2D a 3D fungovat.

Tento trend je velmi přizpůsobitelný všem formátům - od ilustrací a animací až po webdesign a typografii. Je obzvláště populární pro design aplikací.

15. Voxel

Voxel Art je forma digitálního umění, která využívá "objemové pixely" známé také jako 3D pixely. Lze jej použít k vytváření ilustrací, her a animací. 3D design existuje již nějakou dobu, ale nyní je mezi designéry ještě populárnější. Ačkoli existuje mnoho typů voxelových uměleckých děl, všechna jsou založena na konceptu spojování bloků za účelem vytvoření kompozice. Voxel Art je klasická videohra, která je okamžitě rozpoznatelná podle designu Voxel. Například film Adama Sandlera Pixels z roku 2015 používá právě 3D ilustrace.


Tento trend jde s proudem retro módy a nabízí jedinečný vzhled, který si vaši sledující jistě zamilují. Geometrické tvary jsou oblíbenou volbou například společností zabývajících se technologiemi a videohrami. Používají tento styl, aby zákazníkům připomněli jejich kořeny. Styl Voxel je vhodný také pro technologické společnosti, které se chtějí odlišit od ostatních.


Našli jste styl, který vaší značce padne jako ulitý? Teď už jen zbývá ho dostat mezi lidi a těšit se na reakce! S propagací a budováním vaší značky vám rádi pomůžeme, stejně jako s grafickými návrhy. Ozvěte se nám a rozjeďte to letos naplno!